Vie La Mort
Velkommen til Vie La Mort.
Login eller lad dig blive registreret i denne magiske verden!
Latest topics
» Ready for our weekend? (Charmeine Love)
Today at 9:53 by Charmeine Love

» A beautiful night.... (Cherish Radcliff)
Today at 9:43 by Cherish Radcliff

» I am really worried Doctor.... (Angelique Dümont)
Yesterday at 23:00 by Zakaroff

» År 3038 - reklame
Yesterday at 8:51 by Adriana

» I know I did something wrong... but I'm not sorry - Niklaus XXX
Tors 14 dec 2017 - 13:46 by Harry Jepsen

» Face Claim
Ons 6 dec 2017 - 14:09 by Ryuu

» Dance of the Brush (Cherish Radcliff)
Ons 6 dec 2017 - 7:59 by Cherish Radcliff

» Do I know you? - Aleksei
Lør 25 nov 2017 - 19:18 by Aleksei

» How about no?
Man 20 nov 2017 - 1:52 by Roar

» Big changes - Khá
Lør 18 nov 2017 - 16:31 by Charmeine Love

Statistics
Der er i alt 674 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sigrid

Vores brugere har i alt skrevet 240114 indlæg in 12012 subjects

Seule la beauté - Guinevere

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Seule la beauté - Guinevere

Indlæg by Gæst on Man 13 jun 2011 - 13:47

T: 1700
V: Udenfor skinner solen igenem en hård vind
S: Kosmetikforretningen "Seule la beauté"

Et eller andet sted så tænkte Russell, at vejret udenfor havde sprunget et par måneder tilbage. Solen skinnede, men det forhindrede ikke den iskolde vind i at suse igennem gaderne, og få udendørsstativer til at vakle faretruende. Det virkede som en sen eftermiddag i marts måned, og tanken om at tiden forsatte med at gå baglæns trillede i sørgelige cirkler i hans hoved. Han forventede næsten at vågne op til en meter sne den næste dag, men hvorfor han havde det inderlige ønske var han ikke sikker på. Tingene var bare langt mere overskuelige om vinteren.
"Fik du annuleret bestillingen fra i går?" Stemmen fra sin lavstammede, tykke kollega rev Russell hovedkulds ud af sine tanker, og han flyttede hurtigt sine matte øjne ned i hendes retning.
"Nej, Clair sagde at..."
- "Få det lige gjort så." Russells ansigtskulør krympede sig en anelse, og uden at sige mere vendte han ryggen til souschejen for at tjekke om de to dusin skintonic var blevet annuleret i sin rejse. Nogle gange ville han ønske at han bare kunne blive stående bag skranken ved computeren hele dagen. Bare stå og sende mails og annulere bestillinger, så slap han i det mindste for at sige noget. Et par hurtige tryk på tastatueret fik bekræftet, at Clair - hans yndlingskollega - allerede havde været inde og ordne sagerne. Rastløst tromlede Russell med sine fingre på skranken, rankede ryggen som hans mor altid havde bedt ham om og stirrede ud i butikken.

Sidst rettet af Russell Tirs 14 jun 2011 - 1:46, rettet 1 gang

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: Seule la beauté - Guinevere

Indlæg by Gæst on Man 13 jun 2011 - 14:01

Hvorfor vejret ikke bare kunne bestemme sig for enten at være blid eller hård irriterede Guinevere grænseløst. Vinden der blæste alt og hvermand omkuld kunne hun sagtens håndtere, men når solen så absolut skulle skinne samtidig med dets brændende stråler flippede hendes indre stemmer ud på hinanden, omkring hvorvidt dagens vejr var tilfredsstillende eller forfærdeligt. Hun fik dog endelig taget sig sammen, og gik videre gennem gaden for endelig at stoppe foran den eneste butik i området der solgte noget brugbart.
Klokken klirrede stille, da Guinevere langsomt åbnede døren til 'Seule la beauté'. En meget velkendt kosmetisk forretning, som Guinevere benyttede sig af.. tit. Hun kiggede sig omkring. Der var næsten ingen. To unge piger stod fnisende omkring et stort udvalg af diverse læbestifter. En ældre herre stod og betragtede nogle parfumer. Og endelig stod en ung mand bag skranken, med et plaget udtryk på hans ellers kønne ansigt. Stille, med beslutsomme skridt og genlyd fra hendes hæle, gik Guinevere hen til den højre side af butikken hvor udvalget af mascara og eyeliner havde deres plads.

Normalt ville det have været et meget kort besøg til butikken. Hun vidste altid præcis hvad hun ledte efter, men denne gang, denne gang stoppede hun op foran hylden og kiggede på de forskellige mascaraer og eyelinere uden rigtig at se noget. Det normale mærke hun brugte så ud til ikke at være der. Med et søgende blik prøvede hun at se om det evt. var blevet flyttet til et andet sted på hylden.

Sidst rettet af Guinevere Man 1 aug 2011 - 21:10, rettet i alt 2 gange

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 13 jun 2011 - 15:14

Det var svært at vurdere, om han elskede eller hadede lyden af den karakteristiske klokke, der signalerede ankomst af en ny kunde. Han forstod godt, at han jo helst skulle få solgt så meget som muligt, og at flere kunder jo derfor var en triumf, men han havde altid haft et lille problem med at henvende sig spontant til folk for at tilbyde sin hjælp. Han forsøgte svagt at fange kvindens blik, men da det ikke ligefrem lykkedes ham sendte han smilet ned i skranken i stedet for. Det var jo også meget nemmere.
Alligevel fortalte en stemme i hans hoved - der tilhørte souschefen Tara - at han skulle være glad og imødekommende, tage sig sammen og holde øje med kundernes behov. Selvfølgelig gjalt det jo om at tjene så mange penge som muligt inden mørket faldt på, og den nye herskers love omkring beskyttelse af mennesker, aspara og engle trådte i kraft. Han var blevet vækken den forrige morgen af nogle fra staten (eller nogle soldater i hver fald), der pludselig havde ret til hans lejelighed og bad ham om at pakke de vigtigste ejendele. Den mentale stemme tilhørende Tara skreg på ham, og han måtte tvinge sig selv ud i butikken. Mens han langsomt bevægede sig forbi alverdens slags cremer, skottede han mod kvinden. I et febrilsk forsøg på at have noget at give sig til, tog han elastikken ud af sit hår, og forsøgte at gendanne den alt for stramme hestehale. Han strøg eftefølgende sine slanke finger over brystet for at sikre arbejdsuniformens tilstand og gled vagtsomt nærmere kvinden. Hun virkede lidt anderledes.
"Kan jeg hjælpe med noget?" Hans stemme var en anelse krænglet, men som altid i en tone højere end den burde og mens han betragtede de askeblonde lokker vred han let sine fingre. Han havde et sært behov for hele tiden at flytte på sig.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 13 jun 2011 - 15:35

Som en sjette sans følte hun nogen betragte hende. Ikke at det var noget hun ikke var vant til. Folk havde det bare med at kigge på hende. Og desværre viste det sig ikke altid at være af gode grunde. Hendes udseende var ikke normalt, det havde en skygge af bleghed over hendes ydre. Hendes hud var bleg, selv om sommeren skete ingen forandring. Hendes hår så blond som det kunne fremkomme. Og flere gange havde hun set folk kigge på hende som om hun var et omvandrende lig. Men det føltes ikke som sådan et blik. Det var på ingen måde gennemborende, mere... betragtende, tøvende. Hun valgte dog ikke at se sig tilbage. Det endte altid med en form for akavet stilhed. Man skulle ellers tro at det var så nemt at kommunikere med folk man intet forhold havde til. Men i grund gjorde det, det så meget sværere. Bange for at sige noget forkert fordi man intet ved om den anden. Bange for at løbe tør for noget at sige. Bange for at lave det forkerte førstehåndsindtryk. Så mange ting man kan gøre forkert. Så mange ting der vil få en selv til at ligne et stort fjols.
"Dumme mascara.." mumlede hun surt til sig selv og satte sig på hug for at se om den evt. var fløjet derned. Det var den selvfølgelig ikke, og hun sukkede opgivende. Idet hun valgte at rejse sig op, hørtes en stemme bag hende. Hun vendte sig om for at møde et par grøn-blå øjne, der betragtede hende som hun havde følt før.
Hun stod lidt og bare kiggede på den unge mand, der havde en meget speciel aura omkring sig.
"Jo.." Startede hun ud og blinkede et par gange for at vende tilbage til jordens overflade. "Jeg kan ikke finde en speciel mascara som jeg normalt køber her." Hun hentydede til rækken bag sig med sin hånd, og kiggede afventende på ham.

Sidst rettet af Guinevere Man 13 jun 2011 - 23:36, rettet 1 gang

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 13 jun 2011 - 19:57

I et brændende forsøg på at få sine hænder til at hold sig i ro, satte han den ene i siden og lod den anden glide op til sin underlæbe, som han tænkende pillede ved mens hun talte. Han mærkede hvordan en varme bredte sig i hans ansigt, og selvom at det var umuligt for ham at vise sine inder kvaler med at rødme, fornemmede han alligevel, at noget i hans ansigt ændrede sig. Måske de ferskenfarvede læber blev en smule mere lyserøde i takt med tankerne, der strøg rundt i hans hjerne. Han kunne ikke rigtig finde ud af, hvad fanden der gjorde ham så utilpas. Var det kvindens skikkelse, Taras øjne der brændte ham i nakken eller vejret udenfor? Eller var det ham selv, der gik ham på?
Da hun omtalte denne specielle mascara blev et svagt lys presset ud gennem Russells øjne, imens han ivrigt søgte over de forskellige produkter. Han følte sig langsomt mere og mere komfortabel ved situationen, eftersom at den havde taget en drejning i retning af noget, som han trods alt var god til. Han søgte nøjagtigt ligesom kvinden selv havde gjort. Lod sine øjne falde over hver enkelt dims, der var at finde, hvorefter han hev sig ned på hug for at nærstudere de nederst hylder. Det eneste der manglede var en af de eftertragtede L'amour, så da han igen rettede sig op var det med den tænkende hånd placeret over munden.
"Jeg..." Russell klappede igen sammen og rynkede sine glatte, brune bryn, svajede let i ryggen for at se sig omkring i et håb om at den franske mascara ville komme flyvende i deres retning. "Jeg er rimelig sikker på, at vi løb tør for L'amour allerede i går... men..." Endnu engang vred han sit ansigt for at finde en måde hvorpå han kunne fremkalde mascaraen. "- jeg kan bestille nogle hjem, så du kan komme tilbage om tre dages tid?" Det var nok en underdrivelse. Med den nye statsmagt skulle det fleste varer dobbelttjekkes, så en uge ville nok være mere realistisk. "Men hvis det haster, så kan jeg introducere dig for dens udlandske tvilling..." Russell lod søgende sin hånd smutte forbi rækkerne, indtil den stoppede ved en diskret beigefarvede model som han fiskede til sig i et snuptag. "Konceptet er egentlig det samme, den er bare amerikansk i stedet, og så er børsten en anelse mere fleksibel."

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 13 jun 2011 - 20:59

Som Guinevere betragtede den unge mand, rynkede hun sine bryn. Der var noget ved ham, noget som hun ikke kunne putte sine finger på, som sagde at han ikke var en helt normal ekspedient. Men hvad det var, havde hun ingen anelse om, og det irriterede hende grænseløst. Ligeså meget som vejret irriterede hende. Lige så meget som at mascaraen var udsolgt. Som hun selv var en lukket bog, havde hun desværre også svært ved at se igennem andre. Og det var i hvert fald tilfældet nu. Den unge herre så ikke ud som nogen hun havde set før. Og hun havde ellers set mange. Hans hår var lyst. Meget lyst, mere end hendes eget. Og hans øjne havde et specielt glimt som hun ikke genkendte. Det var som om han befandt sig i sin egen verden. Men hvem gjorde ikke det? Hun vidste i hvert fald at lige siden hun havde forladt sin landsby i udkanten af Engand, havde hun aldrig følt sig hjemme uden for sit sind.
Hun lod en hånd køre igennem sit hår og betragtede fyren som han begyndte at lede efter mascaraen som hun selv havde gjort. En smule fascineret over hans professionelle overblik over tingene, overhørte hun en smule hvad han sagde. Men hun nåede da at fange noget med en tvilling, og da han fandt en næsten identisk mascara frem, hvor designet dog var en smule anderledes. Nyere, lagde hun to og to sammen. Hun nikkede som han fortalte omkring det andet produkt og kiggede på det. Den så vel egentlig okay ud. Og hun vidste godt at der ville gå lang tid før butikken kunne få sendt en ny ordre hjem.
"Må jeg se den inden i?" Spurgte hun med en næsten hvisken. Og kiggede med sine isblå øjne på produktet, i ekspedientens hænder og derefter på hans ansigt. Et ansigt der blev ved med at fascinere hende. Og problemet for hende var at hun ikke vidste hvorfor. Måske var det de smukke træk ved hans ansigt, eller hans matte øjne der skjulte hans sjæl. Hvad end det var lod i hvert fald til at have en effekt på Guinevere der gjorde hende nysgerrig. Ekstremt nysgerrig. Men hun ville ikke lade den nysgerrighed tage over hende. Som regel endte det galt. Derfor lod hun sin højre hånd fange en lok af hendes lange hår og satte den anden i taljen, hvorefter hendes hofte automatisk svajede til den ene side.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 30 jul 2011 - 17:59

Om hun måtte se den indeni? Russells læber trak automatisk op i et smil selvom hans indre delte sig i to og startede en mindre slåskamp. Han kunne godt lide hende, og et eller andet sted havde han lyst til at forære hende hele butikken, men var der ikke regler omkring det med at åbne produkter? Ufrivilligt kom han til at tænke på en episode i hans liv, som han ellers forsøgte at glemme.

En kvinde var trådt ind i butikken, utilfreds over nogle håndklæder, der havde været nedsat til 6 euro.
"Jeg er utilfreds med varens dårlige kvalitet. På trods af at jeg har overholdt vaskeanvisningerne, har håndklæderne næsten tabt al farven efter en enkelt vask. Jeg bryder mig absolut ikke om håndklæderne som de ser ud nu, og jeg vil derfor gerne have mine penge tilbage," havde kvinden sagt til Russell i et myndigt tonefald alt imens hun havde stået og viftet med sin medbragte bon. Russell, der først lige var blevet ansat på stedet, anede ikke hvad han skulle sige eller gøre og valgte derfor at holde sig til de formelle instrukser i sådanne situationer.
- "Det finder jeg ganske besynderligt. Vi har ikke tidligere modtaget klager angående denne type håndklæde. Vi ønsker selvfølgelig ikke at betvivle dit udsagn vedrørende vask af håndklæderne, men vi må gøre opmærksom på, at vi ikke har midler til at kontrollere dit udsagns rigtighed. Desuden er der tale om en nedsat var, og udsalgsvarer tager vi normalt ikke tilbage."
"Jeg kan ikke godtage at de manglende klager angående denne type håndklæder skulle være et gyldigt bevis på håndklædernes gode kvalitet. Det er nok mere et bevis på folks tilbageholdenhed med hensyn til reklamationer. Jeg finder det heller ikke rimeligt, at I ikke tager nedsatte varer retur. Da jeg købte håndklæderne, var der ingen, der sagde, at jeg under ingen omstændigheder kunne få mine penge tilbage. I har ikke informeret godt nok. Jeg kan ikke acceptere et sådant afslag der kun skyldes usmidighed." Inden Russell nåede at tilbyde kvinden en tilgodeseddel besvimede han.

Russells læber fandt hinanden igen, og han betragtede produktet i sin hånd. "Med hensyn til holdbarheden åbner vi desværre ikke vores mascaraer, men du kan komme med ud bagved, jeg mener bestemt, at jeg har en i tasken..." Det var kun få udvalgte mascaraer, der var udstillet således, at man kunne se børsten. Han sendte en bøn til vejrs om at den unge kvinde ikke ville bryde ud i et hysterisk anfald, og gjorde en hurtig gestus mod skranken, hvor baglokalet var gemt væk bag et creme-farvet gardin.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen