Vie La Mort
Velkommen til Vie La Mort.
Login eller lad dig blive registreret i denne magiske verden!
Latest topics
» Ready for our weekend? (Charmeine Love)
Today at 9:53 by Charmeine Love

» A beautiful night.... (Cherish Radcliff)
Today at 9:43 by Cherish Radcliff

» I am really worried Doctor.... (Angelique Dümont)
Yesterday at 23:00 by Zakaroff

» År 3038 - reklame
Yesterday at 8:51 by Adriana

» I know I did something wrong... but I'm not sorry - Niklaus XXX
Tors 14 dec 2017 - 13:46 by Harry Jepsen

» Face Claim
Ons 6 dec 2017 - 14:09 by Ryuu

» Dance of the Brush (Cherish Radcliff)
Ons 6 dec 2017 - 7:59 by Cherish Radcliff

» Do I know you? - Aleksei
Lør 25 nov 2017 - 19:18 by Aleksei

» How about no?
Man 20 nov 2017 - 1:52 by Roar

» Big changes - Khá
Lør 18 nov 2017 - 16:31 by Charmeine Love

Statistics
Der er i alt 674 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sigrid

Vores brugere har i alt skrevet 240114 indlæg in 12012 subjects

All i know, is that you are so nice... - Juuh

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

All i know, is that you are so nice... - Juuh

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 14:24

Tid: Aften - 19:48
Omgivelser: Ingen kunder.
Sted: Tattoo-biksen under hendes lejlighed.
Vejr: Overskyet men rimelig lunt.

Jolene sad på kontorstolen bag disken i hendes elskede tattoo-biks. Hun havde ingen jobs i dag, men hendes butik var aldrig lukket.
I skødet havde hun (som sædvanligt) en fløjte som hun var ved at skære ud i egetræ. Kniven var en af hendes mest elskede egendele, da hun rimelig tit brugte den til lidt af hvert. Rundt omkring hende lå der adskillige små træstykker og flager, men det kunne hun altid fjerne senere.
Her i biksen ville ingen syntes at det var mærkeligt at hun havde gyldne øjne, folk kunne jo tro at hun bare godt kunne lide det overnaturlige udseende, og gik med gyldne kontaktlinser. Hun gik også tit i toppe som havde hul på ryggen, så man kunne se de tatoverede vinger på hendes ryg. Så var der allerede hul hvis hun nu havde brug for (eller pludselig fik lyst til at) at folde sine rigtige og herlige dæmonvinger ud.

Gæst
Gæst

Tilbage til toppen Go down

Re: All i know, is that you are so nice... - Juuh

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 17:31

Flere butikker var ved at lukke, mens nogle af dem stadig havde åbent. Få mennesker bevægede sig ud og ind mellem butikkerne, men man kunne se at de var på vej hjem. Nogle havde dog slet ikke travlt. De havde sikkert taget sig sammen til at gå en lille aftentur, på trods af at der var overskyet. Og det var Junie en af personerne der havde. Ikke at hun måtte presse sig til det yderste for at sætte foden udenfor døren, men hun gjorde det af ren lyst - og nysgerrighed for at se byen. Hun var stadig forholdtsvis ny i byen, og havde ikke set sig så meget omkring. Og derfor var gågaden nok et fint sted at starte. Så kunne hun mærke at hun beyndte at blive nysgerrig. Hun havde fået øje på en lille butik, eller biks. Et par skridt og så var hun henne ved døren. Hun kastede et blik tilbage før hun forsigtigt åbnede døren. Hvorfor i al verden var hun dog også altid så nysgerrig?!
Junie kastede et blik ind, før hun tog sig sammen til så at tage et skridt. Da hun stod udenfor, havde hun ikke helt tænkt over at hun bare kunne læse et skilt og finde ud af hvad det var. Da hun så stod helt inde, smækkede døren i bag hende. Nu stod hun bare ganske stille og så sig omkring.

//Det bedste jeg sådan lige kunne komme med ^^'//

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 21:30

// Det er da bedre end mit ^^'

Den nyankommne pige, som lige havde ødelagt stilheden med ringlen af dørklokken, så ville han have lagt mærket til at kvinden der sad bag ved disken ikke engang så op, da hun sagde noget: "Velkommen til 'Pierced Wings & Souls', hvad kan jeg hjælpe dem med miss? En ny piercing? En kærlig tatovering?"
Måske ville man syntes at det var underligt at hun kunne høre at personen var en kvinde, men det var slet ikke så svært. Hun kunne høre det, og luften som omsluttede hende, hviskede nærmest hendes former i øret på Jolene. Men kun næsten. Hun havde jo ikke øjne i nakken.
Lyden af kniven som skar sig igennem træet var den eneste lyd som kom fra hende. Man kunne overhovedet ikke hører hendes hjerteslag eller vejrtrækning.
Hun havde ikke svært ved at opfatte at pigen på hendes egen alder, der lige var kommet ind, var en engel. Åh Gud, hun elskede engle, de var alle sammen ganske interessante, men hun havde dog svært ved at tro at det var Gud som havde skabt dem. Måske var det svært at forestille sig, da hun slet ikke tænkte på gud.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 22:17

Junie så hen på kvinden bag disken. Hun lagde hovedet en smule på skrå. Okay... Så det var en Tatoverings og piercings-biks... Nej, hun skulle ikke have nogen piercing eller tatovering. Hendes blik gled rundt et øjeblik før hun igen fæstnede det på kvinden. Junie havde lyst til at sige noget - bare et eller andet. Det ville sikkert bare ende med et eller andet åndssvagt, efterfulgt af døren der smækkede efter hende, som var smuttet før hun overhovedet kunne nå at tænke tanken om at smutte, igennem. Men hun havde heller ikke lyst til at gå, lige nu. Nysgerrigheden havde nemlig igen fået grebet om hende, og hun gik lidt tættere på kvinden - eller disken.
"Erhm..." begyndte hun stille, med en lys stemme, men fik så kontrol over den. "Nej tak, men..." Hun tøvede. Hvad skulle hun dog sige? Hun havde ingen anelse om hvad man sagde til fremmede, selvom hun dog ikke lige var den generte type. Junie havde ikke tænkt over at kvinden måske var et væsen? Hun lagde igen hovedet på skrå, mens hun igen så rundt.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 22:26

Jolene overvejede et øjeblik at sige noget som 'Du skal ikke være bange, min ven', men det ville seriøst lyde som om hun var en heks eller en psykotisk børnelokker, så hun sagde ikke noget i et stykke tid. I stedet snittede hun videre og lyden af kniven som blev skåret igennem træ var igen den eneste lyd i rummet, undtagen den summende lyd fra tatoverings maskingen inde bag ved.
"Er tatoveringer og piercinger ved at gå af mode? Ingen vil have dem længere." sukkede hun og lagde kniven fra sig i skødet, som om hun slet ikke var bange for at blive skåret på den.
"Kan jeg ellers friste på noget? En drik eller noget?" Hun tog kniven op og lagde både den og den ufærdige fløjte på en hylde under disken. "Jeg keder mig enlig gudsjammerligt. Du skal ikke nå noget vel?"

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 22:41

Junie lyttede til lyden af kniven som skar sig gennem træet. Hun fugtede de efterhånden ret så tørre læber inden hun tog et par lydløse skridt mere. Hun betragtede kvinden, som nu havde lagt kniven far sig, og talt til Junie.
"Hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke at de er gået helt af mode, endnu," mumlede hun stille og et skævt trak i hendes ene mundvig. Hun så ned i gulvet i et kort øjeblik. Var denne kvinde et væsen? Havde hun opdaget at Junie faktisk var en engel? Ingen af delene vidste hun!
"Jeg skal skam ikke nå noget!" sagde hun før hun kunne nå at tænke det. Hun havde lyst til at give sig selv en lussing, men det ville nok se lidt dumt ud, at hun stod der og slog sig selv! Det kunne hun altid gøre når hun kom hjem! Junie sukkede. Hvis hun alligevel ikke skulle andet, hvorfor så ikke bare sige ja til lidt selvskab? Dog var kvinden stadig fremmed, men det var ikke sikkert at hun ville blive ved med at være det.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 22:53

Jolene kunne ikke lade være med at blive glad over det englen sagde. Og ikke mindst hendes tonefald. "Godt så, så bliver jeg vist ikke arbejdsløs endnu..." mumlede hun og bukkede sig ind over den fine disk hun havde brugt så lang tid på at polere og pudse og rakte sin hånd frem imod englen.
"Navnet er Jolene, men du kan kalde mig Jooles." Hun tænkte kort på de åndssvage kælenavne som nogen af de mennesker hun havde lært at kende igennem tatoveringer, havde givet hende. Nogle som 'Hulleren' eller 'Farveren'. Normalt kunne hun godt lide at blive kaldt for 'Kunstneren'. Hun lod den gyldne farve skinne igennem den blå, indtil den blå farve helt forsvandt og hun fik sin rigtige øjenfarve. Når pigen foran hende var engel, kunne hun lige så godt lade være med at lade som om hun var et menneske. Det var der da ingen grund til. Men hendes vinger beholdte hun inde, i det tilfælde at nogen skulle se ind af vinduerne.
Da Jolene havde rejst sig for at give englen hånden, kunne man se at hun ikke havde særligt meget tøj på. Altså, hun havde en lårkort nederdel og en stumpet tanktop, og ikke mere. Hun hadede at have meget tøj på, det var da en forfærdelig ting at opfinde fra menneskernes side. Ens hud skulle da have luft, hvorfor skulle den dækkes til? Måske var det bare hendes mening, nu hvor hun var luftdæmon...

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 23:08

Junie smilede da kvinden - som hun nu vidste hed Jolene - rejste sig op. Hun rakte selv hånden hen mod hendes hånd og trykkede den forsigtigt. "Mit navn er Junie, hyggeligt at møde dig Jolene." smilede hun og trak forsigtigt hånden til sig. Hun kunne ikke selv komme med nogen kælenavne som folk havde givet hende, eller som hun selv foretrak at blive kaldt. Hun havde faktisk aldrig rigtig tænkt over det med ekstra navne....
Da Junie opdagede Jolenes påklædning, kunne hun ikke undgå lige at kaste et blik over sit eget tøj: en kort hvid kjole og et par nylon gamasher der gik til lidt under knæende. Hvorfor, vidste hun ikke, men det var sikkert bare en refleks eller noget.
Junie strøg en tot hår væk fra ansigtet, og smilede. Nu vidste hun det! Jolene var et væsen! En dæmon! Men hvilken slags, var aldrig godt at vide... Hun sukkede stille, mens hun samlede hænderne på maven, hvilket hun næsten altid gjorde, alene eller ej!

//Bliver nødt til at smutte nu, ses ^^'

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Ons 16 feb 2011 - 23:18

// Forbandede engel! Kan du ikke skrive en smule mindre? XD

"Jamen, i så fald hej Junie." Jolene udtalte hendes navn, mere som Juhny eller Junny end Junie. Enten fordi hun syntes at det var super nuttet eller også fordi hun ikke var i stand til at udtale sådan et nuttet navn uden at overdrive det en smule.
Hun stod lidt akavet i et stykke tid, uden rigtigt at vide hvad hun skulle stille op med sig selv. Nu viste englen i hvert fald at hun var en dæmon, men hun virkede ikke særlig bange af den grund. Men indtil videre havde hun heller ikke noget at frygte. Så længe man behandlede hende med respekt, så var der ikke noget at frygte eller sætte fingeren på hos hende.
"Har du lyst til at tage med ud for at shoppe eller noget? Jeg kan lukke butikken og så kan vi tage af sted?" Jolene virkede oplivet ved tanken om at komme ud og lave et eller andet.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Tors 17 feb 2011 - 13:08

//Jeg ved ikke om jeg kan... xD

Et eller andet fik Junie til at begyndte og trippe på stedet. Hun var på en eller anden måde glad... Jolene havde allerede vundet hendes tillid og Junie var sikker på at der ikke var noget særlig ondt omkring hende. Men man ved jo aldrig? Hun fik sine fødder til at stå stille igen. Et langvarigt øjeblik stod hun overvejede hvad hun skulle svare. Skulle hun lade være, eller skulle hun gøre det...? Jah, det var nogle af de spørgsmål Junies hjerne aldrig tog sig af, og som hun ikke nåede at tænke igennem før hun havde svaret.
"Ja, det vil jeg da meget gerne," smilede hun. Igen havde hun lyst til at slå sig selv, selvom at det egentlig var rigtigt. At hun havde lyst til at få lidt selvskab, mens hun udforskede byen, som stadig var ukendt for hende. Hun havde kun set det sted hun boede og så området omkring Jolenes biks. Junie stod helt hennde ved disken og så på Jolene med et skævt smil.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Tors 17 feb 2011 - 19:48

"Jamen, så gør vi det." Smilet om Jolenes læber truede med at flække hendes hoved i to dele, den øverste og nederste. Sådan et stort smil ville måske have fået et ansigt til at se frygtindgydende ud... men på Jolene så det både elegant, lykkeligt og frygtindgydende ud.
Hun rejste sig fra kontorstolen, skubbede den ind under disken, og gjorde tegn til at Junie skulle følge efter hende. Hun åbnede døren og holdte den for hende, imens hun vendte skiltet med 'ÅBENT' og 'LUKKET' og låste døren.
Hun kunne næsten ikke vente til at komme væk fra sin butik sammen med nogen. Det var lang tid siden hun havde været ude med nogen - altså ikke alene. Hun havde holdt sig meget alene for tiden, for hun havde haft nogen underlige svedeture. Nogle underlige drømme og lyster som havde fået hende til at hoppe ned fra altanen en af dagene. Og stå under et tilfældigt vandfald i flere timer.
Hun sendte Junie et skævt smil, og lagde nøglen og hendes hænder i lommen. "Er der et specielt sted du vil starte? En yndlingsbutik?" Hun strøg en løssluppen tot hår om bag sig venstre øre.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 19 feb 2011 - 11:33

Junie havde ikke tænkt sig at stå og rådne op der, hvor hun stod nu, når der endelig var noget at give sig ordentligt til, så hun sprang uden tøven efter Jolene, men et skævt smil plantede sig på hendes læber. Et langt øjeblik overvejede hun hvad hun skulle svare. Den her gang kunne hun godt nå at tænke sig om, for hendes mund havde åbentbart ikke tænkt sig at blande sig, sådan lige foreløbigt.
Junie nikkede langsomt, men ikke som et svar til Jolene. Men som et svar til sig selv. "Jeg har ingen yndlingsbutik endnu. Har ikke engang set det halve af byen endnu, så jeg vil lade dig bestemme...." sagde hun venligt, og så på Jolene mens hun ventede på at hun ville foreslå et eller andet sted. Hun kunne mærke fornemmelsen af at have fået en ven, men lod sig ikke stole på den fornemmelse, for det var jo ikke engang sikkert, at Jolene overhovedet var hendes ven, selvom det ville være lidt mærkeligt at tilbyde hende at de kunne gå en tur i byen sammen, uden rigtig at mene det venligt. Men sådan var der så mange ting der kunne snyde en...

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen