Vie La Mort
Velkommen til Vie La Mort.
Login eller lad dig blive registreret i denne magiske verden!
Latest topics
» A beautiful night.... (Cherish Radcliff)
Today at 0:48 by Cherish Radcliff

» Ready for our weekend? (Charmeine Love)
Today at 0:41 by Charmeine Love

» I am really worried Doctor.... (Angelique Dümont)
Today at 0:28 by Angelique Dümont

» År 3038 - reklame
Fre 15 dec 2017 - 8:51 by Adriana

» I know I did something wrong... but I'm not sorry - Niklaus XXX
Tors 14 dec 2017 - 13:46 by Harry Jepsen

» Face Claim
Ons 6 dec 2017 - 14:09 by Ryuu

» Dance of the Brush (Cherish Radcliff)
Ons 6 dec 2017 - 7:59 by Cherish Radcliff

» Do I know you? - Aleksei
Lør 25 nov 2017 - 19:18 by Aleksei

» How about no?
Man 20 nov 2017 - 1:52 by Roar

» Big changes - Khá
Lør 18 nov 2017 - 16:31 by Charmeine Love

Statistics
Der er i alt 674 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sigrid

Vores brugere har i alt skrevet 240185 indlæg in 12012 subjects

Gådgadens mystik [Miguel]

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Re: Gådgadens mystik [Miguel]

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 19:46

Hun smilede da han trak stolen ud, og så at han rødmede. Okay meget lidt, men på en måde fik hun det bedre med at det ikke, hele tiden var hende der rødemede.
"Tak... Det er der ikke så mange der er enige med dig i, de vil altid have det helt store. Gøre sig bemærket, det... Er jeg ikke så vild med." hun satte sig, og så op på tjeneren der gik hen mod dem. Utroligt at man kan vrikke så meget, med sin numse. Hun kom til at grine, og gemte sit hoved i den ene hånd. Sådan så hun havde vent hovedet væk fra pigen, der snart skulle betjene dem.
Hun kløede sig lidt i øjet, og så Miguel i øjnene. Pigen kom hen, og stod mellem dem. Altså... Så ikke oven på bordet, men ved siden af. *Pigen er ung* Hun så undrende ned i bordet, hvorfor tænkte hun det? Pigen var mindst et år yngre end hende selv, Sookie følte sig virkelig som en gammel dame.
Sookie
Highly competent (Rank 14)

Bosted : Ved siden af biografen, i en lille fin lejelighed. Måske lidt utæt, men fin for Sookie.

Antal indlæg : 806

Tilbage til toppen Go down

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 20:25

//Sorry tiden... Skulle lige snakke med mor -.-"//

Miguel smilte bare, kiggede kort rundt, som om han forventede at nogen sprang frem og sagde han havde valgt et dårligt sted. Da ingen kom frem, lavede han et lille skuldertræk og smilte bare til hende over det.
Da hun grinte, troede han lige at noget havde sat sig fast i hans tænder og smilet blegnede svagt.
"Her er menu kortene... I kan bare lige sige til når i er klar til at bestille" sagde pigen og vuggede så væk igen og efterlod dem til sig selv...
"Nøjh hvor føler jeg mig gammel... Altså... Hun var jo mindst 3 år yngre end mig" betroede han sig til Sookie og grinte så lidt over det...
Han åbnede det ene menu kort og lod blikket glide ned over retterne...

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 20:48

Hun smilede til ham, og så ned i menukortet. *Okay... Det var som han han læste dine tanker, Sookie!* Hun så op på ham igen, *Nej... Det kan han ikke, bare rigtig god timing.* Hun læste hurtigt hvad der var, og besluttede sig for en sandwitch.
"Gammel siger du?... Ja, lidt gammel er du vel nok." Sagde hun drillende, og lagde kortet væk. Hun kløede sog i håret, og bed sig i kinden. Det var egentlig meget hun gerne ville vide om ham, og hans kort. Han var et forunderligt væsen, et meget sjælent en af slagsen. Hun åbnede og lukkede hånden, kiggede op på ham igen.
"Hvor gammel et du egentlig?.." Det røg bare ud af hende, en hver person kunne nok se hvor gammel han var. Men han lød, og opførte sig så... Ja, ældre end på den alder hun ville have placeret ham på. Hun bøjede sig lidt fremover, og lagde sine albuer på bordpladen. Hun ga ham et skævt smil, der sagde lidt alla, ber over med mig.
Sookie

Bosted : Ved siden af biografen, i en lille fin lejelighed. Måske lidt utæt, men fin for Sookie.

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 21:22

Han smilte bare tilbage til hende mens han så også fandt ud af hvad han ville have... En lækker omgang spahgetti ville varme godt... Og så noget varm Chokolade... Og måske dessert... Det var lang tid siden han havde fået mad han ikke selv havde lavet... Ja... Helt sikkert dessert...
Han grinte lidt over det hun sagde. miguel havde aldrig rigtig følt sig gammel... Han kunne stadig skyde pile lige så hurtigt som vinden... Og så videre, men andre troede altid at han var langt ældre fordi han vidste så meget.
"Mig?... Jamen jeg er da kun 19 år" sagde han og smilte lidt over det på den måde det bare var bussede ud af hende.
"Og du er... 16... 17... 18" han rynkede brynene over den måde han havde set hendes glimt... Han kunne simpelthen ikke regne det ud.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 21:42

Hun smilede, okay der reddede han den. En under og en over, det er ikke godt at gætte over en kvindes alder.
"17.. hverken over eller under." hun var glad for at hun ikke skulle lyve og sig, jo... Et på århundrede. *Egentlig sjovt, det må jeg prøve engang.* tænkte hun for sig selv. Hun trommede med sine fingre, en lidt stressende ting. Så hun stoppede, hun ville nødig høre deres førest middag stresset. Hun så op, for at finde pigen igen. Hun var ved at blive hundesulten, det var hun faktisk.
"mh... 19 år, så er du myndig. Hvordan er det, træls?" Gættede hun, hun følte sig faktisk lidt ung nu. *Mærkeligt, sådan som han kam skifte min mening om migselv?* tænkte hun,
Sookie

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 22:05

Han grinte lidt over det. "Ja... Aldre er jeg ikke ligefrem den bedste til at gætte" sagde han og kløede sig lidt i håret.
Han løftede hånden og fik en tjener til at kommer over til dem så han kunne tage imod deres bestilling. Det var ikke den samme tjener som før. *Heldigvis* tænkte Miguel, da han var sikker på at hun ikke ville kunne huske noget som helst af det de bad om.
"Hmm... Ja... Det er lidt små irriterende at betale for de ting man smadre selv" sagde han og grinte lidt over det, da tjeneren så nåede hen til dem. "Jeg vil gerne bede om spaghettien... Og en kop Varm chokolade" sagde han og smilte indvendigt over hvordan den ældre tjener lavede et forbavset ansigt over at høre en voksen bede om Chokolade.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 22:16

Sookie smilte over han komentar, og bestilte;
"En vegetar sandwitch, og en danskvand." Hun smilede til tjeneren, og var lættet over at det ikke var vrikke tøssen. Hun lagde sine hænder på bordet, og tænkte over hvad hun skulle spørge om. Der bar så
meget, han var så speciel. Som hun selvfølgelig ikke ville sige højt, men hun spurgte:
"nå... Men, der er mange spørgsmål, tro mig." Hun smilede sødt til ham, og rettede lidt på hestehalen.
"Kortene går i arv, gør de ikke?" Et spørgsmål, som var mere en konstatering. Hun bed sig i læben, hans øjne var så rolige! Hun slappede selv helt af, det var næsten uhyggeligt.
Sookie

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 22:24

Han hev kortene frem da hun snakkede om dem. Hans blik faldt på hendes da han spredte dem i en bred bue med ryggen op. "Jo... Min TipTipTipTipTipOldemor var den første det havde det... Hun blev brændt på bålet for at være en heks" forklarede han da han så vendte dem alle om som Kortblander nu kunne...
De lå i den normale rækkefølge (0-22) og alle sammen vendte imod Miguel. Han smilte lidt... "Prøv at se her... Det er virkelig underligt..." Sagde han og nikkede imod kortene.
Han vendte dem endnu engang så de lå med ryggen op igen. "Det er nogle meget specielle kort.. Der er sket skræmmende ting i deres historie" Sagde han og vendte dem endnu engang...
Nu vendte de alle imod Sookie og lå ikke længere i en fin rækkefølge, men hoppede fra det ene tal til det andet.
"Men stil endelig dine spørgsmål" sagde han og grinte så lidt over det. Han havde gjort det så mange gange... Og den første gang havde endda været et tilfælde... Han anede ikke hvordan det skete, men det skete bare...

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 22:33

Hun så facineret på kortene, hvordan kunne det lade sig gøre? Helt vildt overnaturligt, det var hun også selv, men dette var nærmest magisk. Hun kunne ikke få noget spørgsmål frem, hun var helt stum.
"øh..." Hun kløede sig i nakken, "Det er jo helt... Magisk!" Hun så ham i øjnene, og strålede. *Nå nu til spørgsmålene, ellers bliver vi sikkert aldrig færdige.* tænkte hun, stadig med blikket mod kortene. Men hun fik det fjernet, og så i stedet ud af vinduet.
"Ja... Er din opvækst blevet præet af dette? Sådan rent mytologisk." Hun smilede til ham, og ønskede at vide alt om ham. Okay måske ikke ALT, der var nok noget hun ikke brød sig om at vide. Men det meste, ville hun gerne vide.
Sookie

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 23:04

"Det her" sagde han og gjorde en flydende bevægelse til kortene hvorefter han stuede dem sammen til en fin lille bunke. "Nej... Ikke sådan rigtig... Jeg har altid haft nemt ved at lave tricks med kort... Og da min bedstemor så døde, arvede jeg kortene efter hende... Allerde der, var 14 år... Så det var ikke så slemt når det kom til stykket... Den helt store overraskelse, var da jeg første gang forudså nogen..." Han lukkede kort øjne og lod glimtene, som han så fint kaldte dem, passere igennem...
"Så nej... Det var først efter min 16 års fødselsdag, min familie begyndte at fryse mig langsomt ude, som de også havde gjort med min Bedstemor... De kunne ikke have at det kom i rygte at familien havde fået en ny galning..." Han sukkede lidt over Hans familie havde altid interesseret sig mere for den måde han gjorde tingene på end hvad han faktisk gjorde...

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 23:16

Hun så medfølende på ham, tænk at end familie svigtede en når man havde aller mest brug for dem. *Synd og skam* tænkte hun, en dame kom med hendes såkaldte vegetar sandwith.
"Tak... Mh, det ser godt ud." sagde hun, og så ned på sin sandwit. Hans mad ville sikkert tage længere tid, så hun satte den til side. Hun ville ikke blive først færdi, det er der lidt uhulmsk ved. Hun så på ham med et smil, hun vidste ikke rigtig om alle hendes spørgsmål, var lidt for personlige eller hvad de var.
"Men bor du så selv nu, eller stadig ved din familie?" det måtte være iraterrende at bo hos nogle, der så over hovedet på en. Hun greb fat i sin medaljon, eller hvad det var.
Sookie

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 23:21

Miguel tog en tår at Chokoladen... Den var dejlig.
"Jeg boede hos dem... Men de så ikke så meget til mig... Jeg har det med at tage på Impulsrejser... Hvordan jeg kommer hen til stederne... Med mine, som du selv har sagt, mange talenter, men hvordan jeg kommer hjem igen er altid den samme... Jeg tager en bus.. Eller flere busser.." forklarede han hvorefter han begyndte at samle lidt spaghetti sammen.
"Men nu... Efter jeg fik..." Han vidste ikke helt hvordan pokker han skulle sige at han var taget ud af byen og boede nu ude i skoven, fordi en elelr anden Vampyr/Engel, havde sagt til ham at der fandtes andre væsner. "fik af vide af en god ven, at det var bedst at tage ud af byen" sagde han med det samme lille smil da han tog sin første bid af den lækre spaghetti... Fantastisk...

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 23:33

Hun så undersøgende på ham, hvad mente han med det. Nu kunne hun godt bruge disse vampyr krafter, til at læse hans tanker. *Selvfølgelig har jeg fået de dårlige ting fra vampyrene,* men hun skulle ikke beklage sig, hun elskede mad, kunne gå i solen. Uden at blive ALT for solbrændt, hendes egen lille joke. Hun tog en bud fra sin sandwith, nu da han havde fået hans mad. Den smagte himmelsk, hun frydede sig rigtig.
"Øh... Er der noget DU vil vide?" Spurgte hun, da hun havde fået rykket Af munden. Og rager en slurk danskvand, som der ikke var særlig lidt brus i. Så hendes hals vendte og drejede sig, under brusens lidelser. Hun tænkte på at han var flyttet på landet, hun så lidt undrende ned i bordet. Men holdt ellers bare sit ansigtidtryk, der ellers bare viste medfølelse, interesse og en blanding Af gammle følelser. Som ikke engang hun, kunne finde rundt i.

//Tror jeg logget nu, der er jo også en dag imorgen;)//
Sookie

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 23:36

//Ja, men der er en glinsende klar og sort nat nu xD//

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Søn 26 sep 2010 - 23:38

// Det er rigtigt, men jeg håber på dagen i morgen xD Du kan bare svare, så svare jeg imorgen. I promise!;)//
Sookie

Indlæg by Gæst on Søn 26 sep 2010 - 23:41

//Hehe okay^^//

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 27 sep 2010 - 9:01

Miguel smilte lidt. Han tog en bid mere og kiggede så længe på hende. Han overvejede længe sit spørgsmål. Han ville gerne vide nogle flere ting om hende... Men så var det en eller anden sindssyg tanke der slog ned i ham.
Han bævede lidt da han så spurgte...
"Er... Er du en Vampyr?" spurgte han hende lidt alvorligt... Han ville vide det, så det galde smil var lidt væk og han var alvorlig i blikket.
Ikke fordi han ville hade hende eller frygte hende... Han mente bare at han havde ret til at vide det om hende.
Han svedede i håndfladen og hans mund var tør, selvom han lige havde taget noget at drikke. Han var spændt på at høre svaret.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Man 27 sep 2010 - 15:56

Hun var næsten ved at kvæles i hendes vand, så hun sank med nød og næppe. Hun blinkede et par gange, og så med på sandwitchen. Så vidste han det altså, at der var mere mellem himmel og jord. Men han føltes så uviden, så... Rar, som om ham ikke tænkte på at det kunne komme en vampyr, eller hvilket som helst andet væsen. Og dræbe ham, ja... Han føltes som et barn, at de var børn igen. Og at der ikke var nogle det kunne besejre dem, de havde jo mor og far. Hun grinede lidt ved tanken, men kom i tanke om at han ikke vidste hvad han grinede af. Hun tog en dyb indånding.
"Jeg ved ikke hvad jeg skal svare, der er så meget tilbage i mig der er menneskeligt. Som... Du må gerne se det, som bevis. Men altså jeg kan overleve i solen, og.. Spise, jeg elsker sådan noget mad." Hun rødmede lidt, hun håbede inderligt at han ikke forlade hende. Ikke nu, hun var sådan begyndt at kunne lide ham. "Det jeg siger... Er bare at jeg er på en måde tam." Hun smilede forlegent, og ved sig i læben. "Jeg er kun halv vampyr, min anden side er menneske." Nærmest hviskede hun, hvorfor hun gjorde det, vidste hun ikke. Måske fordi hun ikke var stolt af hvad hun var, måske fordi hun var bange for sig selv?..

//Så svare jeg!;)
Sookie

Indlæg by Sookie on Man 27 sep 2010 - 21:54

//Så... Er der en der svare?;) For der er en der keder sig her... Ret så
meget, faktisk... xD
Sookie

Indlæg by Gæst on Tirs 28 sep 2010 - 12:07

Miguel så hvordan hun nærmest eksploderede over det spørgsmål. Miguel kunne ikke først se om hun ville grine eller noget andet, men så så han det i hendes øjne... En eller anden form for tilgivelse... Som om hun bad ham om ikke at hade hende...
Miguel nikkede langsomt mens hun forklarede det hele. Et lille lys gik op for ham inde i hans øje da han forstod det... Det var underligt og knudret, men det var mange af de spådomme han lavede også.
Så han forstod det udemærket.

Et lille smil kom frem på hans læber da han hørte hendes bemærkning om hvordan hun mente hun selv var.
"Du virker da ikke særlig tam" sagde han og grinte lidt over det. Et billede af hende med et halsbånd på der hoppede igennem et tønebånd, dukkede op i hovedet på ham og han grinte bare over det. Ikke stort og irriterende. Bare mere et lille grin over billedet.
"Men okay... Så fik jeg da det at vide" Sagde han så roligt. Miguel følte sig ikke ligeså rolig som han sagde, men han vidste at nu, ikke ligefrem var det bedste tidspunkt at afsløre noget på...

//Sorry tiden og Ukreatn//

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Tirs 28 sep 2010 - 14:08

Hun så ned i sin mad, hun følte sig som en stor ideot. Selvfølgelig ville ham ikke have dn samme tryghed som før, men hun kunne heller ikke klare at lyve. Hun blinkede et par gang, hvad var det hun havde gang i? Side og tude? Ville det så hjælpe det hele, selvfølgelig ikke! Hun strøj noget hår om bag øret, og rettede sig lidt op. Hun lænnte sig tilbage i stolen, og bad for at han ville gøre lidt sjovt ud af det. Og selvfølgelig gjorde han det, som om han havde læse hendes tanker.
Det livede hende en smule op, Og lavere et mærkeligt ansigtsudtryk. Hun så sig om i bistroen, og sukkede. Der var ikke spor mange mennesker, måske følte han sig utryk. Hun svajede opgivendeed hovedet, hun var jo den hun altid havde været,
bare med og uden hugtænder.
Sandheden var faktisk at hun havde været vegetar, i... Godt og vel 5 år. Hun smilede ved mindet om, deres frokost der blev spuleret Af hendes udbrud, om at blive vegetar.
Men hun så hurtigt op på Miguel igen, med et sødt smil. Ikke de der ivrige smil, som vampyrene har, når de ser frisk blod. Hun tog en bid Af sin sandwith, og sagde:
"Nu skal du mindes om denne frokerst, det er ikke så tit man kommer ud at spise med en vampyr. Uden selv at være Hovedretten" Hun blinkede til ham, en lille joke havde man altid brug for. Hun håbede bare han kunne tage den til sig.

//Hey... Det er fint, har først fået fri nu!;)//
Sookie

Indlæg by Gæst on Tirs 28 sep 2010 - 14:27

Miguel sad og smilte bare og tog selv en bid af sin mad... Han havde godt lagt mærke til den måde hun havde kiggede lidt rundt, som om hun troede at det var fordi at der var andre at han ikke ville spille op.
Han nåede lige at sluge maden, da hun sagde sin joke og han grinte. Ikke bare det lille fnys af grin som han også havde fået før... Det her var et rigtigt grin... Det var der ingen tvivl om.
Han tørrede en lattertåre væk og kiggede på hende med et lidt større smil.
"Så sandt... Så nu har jeg noget at kunne blære mig med" sagde han og grinte bare over det.
Han småklukkede stadig lidt af grin da han tog en tår af sin Chokolade... Den var blivet lidt lunken i det...
"Men altså... Havde du så flere spørgsmål?" spurgte han hende med et lille smil. Ikke lige så stort som før, men der var et glimt i hans øjne, som viste at det kun var på læberne at smilet var blevet mindre.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Tirs 28 sep 2010 - 17:31

Hun smilede til ham, og tænkte sig om. Var der et vigtigt spørgsmål? Hun bed sig i læben, og Lod en hånd gå igennem håret. Sådan en bevægelse, der kan få de fleste mænd, til at måbe. Men det tænkte Sookie ikke over, hun tænkte bare videre. Så lidt ned i sin mad, og så op på Miguel med et skævt smil.
"Joo... Hvornår flyttede du ud af byen?" Hun så på ham med et mærkligt udtryk, der var mange følelser iblandt. Sorg, håb og glæde ved endelig have fundet en, det kunne lide hende, som hun var.
Sookie

Indlæg by Gæst on Ons 6 okt 2010 - 19:27

Miguel stoppede langsomt med at spise mens han talte nætterne... Det var faktisk ikke så længe siden... En uges tid vel og mærket måske... Ja... Det var et stykke tid efter han havde mødt Sookie og havde fået at vide alt det der med at Vampyre og andre Væsner eksisterede... Så 1 Uge passede vel egentlig meget fint... Ja det gjorde vel nok...
"En uges tid vil jeg skyde på... For at være ærlig, har min hukommelse aldrig været særlig god" sagde han med et lille grin...
Det var lidt af en Bøjning af sandheden, eftersom det var forid, glimtene af alle dem han havde forudset deres skæbne på, blandede sig med hans egen hukommelse...

Gæst
Gæst

Indlæg by Sookie on Ons 6 okt 2010 - 20:33

Hun så undrende på ham, og lagde sit hoved på skrå.
"En uge?" Hendes øjnbryn mødte hinanden, og hun rettede sig op. "Det er ikke spor lang tid." Hun havde altid boet ude på landet, og vidste fra egen erfaring, at der var meget hyggeligere derude. End inde i denne by, hvor disse væsner og forurening var.
Men da hun 'flyttede', valgte hun at prøve noget nyt. Komme lidt nærmere, det hun var blevet til. I prensippet havde hun altid været det, men det valgt hun altid at se bort fra.
Hele hendes liv havde taget en drejning, den nat. Det var ikke lige så smertefuldt, som at blive bidt, over hovedet ikke. Men forandringen var der, mere end nogen anden.
Hun tog en bid af sin sandwitch, og så op på ham. En lille drejning i samtalen, var vist fin nok.
"Hvor meget ved du om dig selv.." Hun tog noget danskvand. "Og dine kort?.." Hun sad med store øjne, og så på ham.
Sookie

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Side 2 af 2 Previous  1, 2

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen