Vie La Mort
Velkommen til Vie La Mort.
Login eller lad dig blive registreret i denne magiske verden!
Latest topics
» År 3038 - reklame
Today at 8:51 by Adriana

» A beautiful night.... (Cherish Radcliff)
Today at 4:10 by Caleb

» Ready for our weekend? (Charmeine Love)
Today at 4:06 by Khaa

» I am really worried Doctor.... (Angelique Dümont)
Today at 4:02 by Zakaroff

» I know I did something wrong... but I'm not sorry - Niklaus XXX
Yesterday at 13:46 by Harry Jepsen

» Face Claim
Ons 6 dec 2017 - 14:09 by Ryuu

» Dance of the Brush (Cherish Radcliff)
Ons 6 dec 2017 - 7:59 by Cherish Radcliff

» Do I know you? - Aleksei
Lør 25 nov 2017 - 19:18 by Aleksei

» How about no?
Man 20 nov 2017 - 1:52 by Roar

» Big changes - Khá
Lør 18 nov 2017 - 16:31 by Charmeine Love

Statistics
Der er i alt 674 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sigrid

Vores brugere har i alt skrevet 240098 indlæg in 12012 subjects

Spøgelse: Race Beskrivelse

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Spøgelse: Race Beskrivelse

Indlæg by Thomas Darwill on Tirs 1 aug 2017 - 11:31

Spøgelse
Race Beskrivelse


 

RACE: Spøgelse
ALIAS: Poltergeist
LEVETID: Udødelig
LOKATION: Primært Maison De Fous
BEFOLKNING: Ukendt

Generelt

Bemærk, at det kun er muligt at blive til et spøgelse, hvis din karakter er blevet slået ihjel ingame, og du ønsker den skal kunne fortsætte i spillet.
Når din karakter dør i spillet, vil dennes evner IKKE komme videre med over i spøgelsesformen. Man skal starte fra laveste niveau, med evner, der er passende for spøgelsesracen.

Et spøgelse vil altid være en person, som ikke har været i stand til at komme videre over til den anden side, og skal derfor bruge hjælp til dette. Brug din fantasi til at finde ud af, hvad det er din karakter mangler at få gjort, for at den kan komme videre og ind i åndeverdenen.
Det betyder også, at den enten vil være sin morder taknemlig, eller være vred og indebrænd på denne person. Igen er det kun fantasien der sætter grænser.

Et spøgelse ser andre, som omridser, og tiltrækkes derfor ikke af naturlig skønhed. De vil blive tiltrukket af personlighed, eller et smukt omrids. Omridset vil formegentlig ses som når man ser en skygge, dog med nogle enkelte flere detaljer. Det gør også, at det er næsten umuligt for andre væsner, at skjule sig for deres blikke, selv ved hjælp af magi.

Det er ikke muligt at blive genoplivet uden Admins tilladelse, og hvis man får tilladelse, så skal det ske igennem emner, altså ved spil.


Personlighed

Spøgelser kan have tvetydige personligheder. Nogle beholder den følelse de havde da de først døde og tager den med sig i efterlivet. Andre kan komme til at være en direkte modsætning af hvad de var i deres forgående liv. De fleste er ofte fortvivlede eller søgende efter noget som de manglede at få gjort i deres levende liv.


Udseende

Spøgelser har to forskellige former. Om dagen ligner de et menneske, og har fysisk styrke som et menneske. Deres magi er indskrænket fordi en krop gør, at spøgelset ikke er i stand til at kanalisere fra omgivelserne.


Denne form finder sted imens solen er oppe, og det er ikke muligt at ændre ved hjælpe af en magisk evne af nogen art!

Om natten, vil spøgelset være i en ’gennemsigtig’ form. Oftest vil det være den form, som karakteren døde i. fx hvis væsnet er død i vand, vil spøgelset altid dryppe og se våd ud.
Det er ikke muligt for spøgelset at røre andre, eller at blive rørt, når man befinder sig på dette stadie.


Magi

Når man er spøgelse, kanalisere man magi fra ’levende’ ting, såsom planter, mindre dyr og sådan. Det er ikke muligt at kanalisere fra andre væsner eller mennesker! Når spøgelset så ’opsuger’ livet fra fx planten, vil denne dø, og give spøgelset den kraft, som det vil kræve at bruge sin magi. Det betyder også, at hvis man ikke er i nærheden af noget levende, vil ens magi være ufattelig svækket, da man så vil bruge de oplagrede depoter, som man har i sig selv.

Spøgelser besidder af et sæt udvalgte evner:


Vanish:Fordi at spøgelset er fanget mellem to planer, vil det være i stand til at "forsvinde" for andre væsner, altså halvvejs ind i åndeverdenen, så det ikke er muligt at opspore dem, end ikke med magier. Det er en evne spøgelser ofte benytter sig af, hvis de ikke ønsker at tabe en kamp, snakke med en person, eller ønsker at være alene i noget tid. Dette kan gøres i spøgelsesform.
 
Timestop:Denne evne gør spøgelset i stand til at stoppe tiden i ganske få sekunder, så man kan skabe afstand, få en fordel i en kamp, eller hvad man ellers ønsker at bruge den til. På laveste niveau vil denne evne kun vare i et halvt sekund, men kan trænes op til at vare i helt op til to sekunder.
Det tager dog tre sekunder at kaste denne magi, og afbrydes man imens man kaster den vil den ikke virke.
Lightingward:Denne evne gør, at man er i stand til at kaste wards ud i et område. En ward er, når man laver et cirkulært område, der ikke kan ses af modstanderen, som vil fungere som en fælde. Hvis offeret træder ind i denne ward, vil det være muligt for spøgelset at gøre skade på personen, som ikke vil kunne afværge, da man i en ward, vil blive fanget mellem dimensioner i et kort øjeblik, og derved tillade spøgelset adgang.


Bemærk dog, at det kræver kraftig kanalisering af levende omgivelser.
På laveste niveau er man i stand til at ligge en ward af gangen med en radius på to meter. Evnen kan dog trænes op igennem spil, til at have en radius på op til seks meter
Deathstare:Denne evne gør, at spøgelset skal have konstant øjenkontakt med sit offer. Igen kræver det alvorlig kanalisering fra omgivelserne, og vil kun kunne ske i de færreste omgivelser! Øjenkontakten, hvis den opretholdes hele tiden, vil gøre at offeret føler, at det bliver ældre meget, meget hurtigt. Offeret vil kunne mærke alderdommen trænge sig på, og gøre det svageligt. Opretholdes øjenkontakten ikke, vil forvandlingen stoppe. Denne evne skal have været i brug i mindst fem sekunder, før indvirkningen vil finde sted, og det vil gå langsomt på laveste niveau.

Evnen kan trænes op til at kanalisere alderdommen frem hurtigere, efter de første fem sekunder.



Svagheder

  • Fysisk Stærke Modstandere
    I menneskeskikkelse vil spøgelset have samme fysiske styrke som er lidt stærkere end et menneske og derved ikke vær særlig stærk, fysisk.

  •  
  • Magiske evner
    I menneskeskikkelse er spøgelset ikke i stand til at bruge magi, men skal derfor kæmpe som et almindeligt menneske. Det er dog muligt at træne kampkunst og blive stærkere, hurtigere, og/eller mere bevidst end et menneske, dog ikke meget mere.

  • Styrker

  • Fysisk nærkontakt
    I spøgelsesform er det ikke muligt at røre fysisk ved spøgelset overhovedet. Det betyder dog også at spøgelset ikke kan røre ved andre

  • Magiske evner
    I spøgelsesform er væsnet magiske evner utrolig stærke, da magien kanaliseres fra omgivelserne, og ikke har en fast krop til at spærre af efter en vis mængde.
    Kanaliseres der dog for meget energi vil det gå galt for væsnet, og man vil blive ude af stand til at bruge sin magi i en længere periode.
    Det kræver dog, at der er noget ’levende’ at opsuge fra i nærheden, før ens magi vil være forstærket. (Læse generel information for mere viden)

  • Syn
    Spøgelser ser andre som omridser, der vil minde meget om skygger, og derved er det næsten umuligt at skjule sig for et spøgelse. Dette er muligt fordi de er fanget mellem den virkelige verden, og åndeverdenen.



  • avatar
    Thomas Darwill
    Teknisk Admin

    Bosted : I en lille hytte uden for Di Morgas grænser

    Antal indlæg : 628


    Tilbage til toppen Go down

    Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

    - Similar topics

     
    Permissions in this forum:
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum