Latest topics
» Fashion show - Leetha (xxx)
Yesterday at 23:04 by Bailey

» Deal with the Devil (Maze)
Tors 20 jul 2017 - 0:14 by Morgan L. Withers

» Face Claim
Ons 19 jul 2017 - 22:59 by Morgan L. Withers

» You're worse than nicotine. (XXX)
Tors 13 jul 2017 - 19:06 by Roar

» Proud Warrior or Caged Beast? (Maze)
Man 10 jul 2017 - 20:48 by Nightrage

» Afstemning: Beholde specifikke foras og in-game plots?
Man 10 jul 2017 - 15:41 by Thomas Darwill

» Thomas Darwill Character Sheet
Man 10 jul 2017 - 0:53 by Thomas Darwill

» Busy Opening.... XXX(Cara)
Søn 9 jul 2017 - 20:16 by Caleb

» Bagom Thomas Darwill
Søn 9 jul 2017 - 12:29 by Thomas Darwill

Statistics
Der er i alt 511 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Ridley

Vores brugere har i alt skrevet 212153 indlæg in 10338 subjects

You are not connected. Please login or register

AuthorTopic: Vampyr: Race Beskrivelse

Vampyr: Race Beskrivelse
« on: on Søn 2 apr 2017 - 20:11 »

Thomas Darwill

Teknisk Admin

avatar

Vampyr
Race Beskrivelse


 

RACE: Vampyr
ALIAS: Blodsuger, pestiliens, igle
LEVETID: Uddødelige for alderdom
LOKATION: Overalt
BEFOLKNING: Talrige

Personlighed

Vampyrer, kan have en hvilken som helst personlighed. De fleste ses dog at skifte deres personlighed til en mere kold og ligeglad attitude efter deres transformering fra menneske til vampyr.
En fuldblods vampyr har en hvilken som helst personlighed, oftest påtaget fra deres forældre eller forfædre som oplærte dem omkring den ydre verden.

Båndet mellem Skaber og Afkom er helt særligt. De to vil være bundet til hinanden, indtil Skaberen giver slip på sit afkom og løslader den fra forbindelsen. Skaberen vil under knytningen være i stand til at føle sit afkoms location og kan kalde på det via tankens kraft på flere tusinde kilometers afstand. Skaberen kan udtale kommandoer, som afkommet skal udføre, da de er bundet med denne magiske kontrakt. Det er Skaberens pligt at oplære sit afkom, så afkommet kan overleve de første, svære leveår som baby vampyr.

Udviklingsfaser


0-2 år Baby
En så ung vampyr betragtes især af de ældre som ”baby vampyrer”. Dette er til stor irritation for den unge vampyr, da man ofte vender sig til sin vampyr-form allerede efter et par måneder. I de allerførste år er vampyren konstant sulten og kan have svært ved at kontrollere sig selv, når den drikker. Det er vigtigt med en lærermester i disse år, da den svage unge vampyr kan være et let offer for fanatikere.

3-10 Teenager
En vampyr betragtes efterfølgende som teenager. I denne alder begynder ens styrker at vokse og man begynde at træne mere avanceret. Selvom der er gået mange år siden forvandlingen, så føles det langsommere for vampyren. Den vil stadig blive begejstret over sin styrke og evner og benytter sig grådigt af alle vampyrens fordele; godt udseende, velfærd, magt og styrke.

11-200 Voksen
På dette niveau kan vampyren kontrollere de fleste af sine evner og har opbygget sig nogle imponerende sanser. Bemærk at vampyren med tiden vil vokse sig svagere og svagere over for sollys. Jo ældre den bliver, jo hurtigere vil den brænde op. Ved en alder af 200, vil det ikke vare mange minutter.

201-600 Fuldvoksen
Omkring her begynder man at blive mere magtfuld over for andre vampyrer. Vampyrer i den ældste del af fuldvoksen-perioden er sjældne og gør ofte krav på respekt fra yngre vampyrer.


 

601+ Ældre
Ved denne alder vil vampyren begynde at blive utilpas ved fuldmåne på grund af alt det sollys, der bliver reflekteret derfra. Disse vampyrer er ofte tæt knyttet til en meget ren blodslægt i det man tidligere hen gik MEGET op i ikke at blande blodslægterne.


 

2000+
Ønsker du en karakter på mere end 2000 år skal det godkendes af en Admin.



Udseende

Vampyren er ofte portrætteret som et smukt og elegant væsen, hvilket også er delvist sandt. De fleste vampyrer får en magisk charme over sig, de kan tiltrække de flestes blikke. Der er dog stor forskel på den enkelte vampyr imellem, alt dette varierer efter arv og miljø. Langt de fleste vampyrer bliver med årene lynende intelligente, men ofte på forskellige områder. Nogle vampyrer har høje matematiske færdigheder, nogle vampyrer er kunstneriske eller musikalske, andre kan tale alle europæiske sprog. Der findes vampyrer, som slet ikke kan finde ud af at tilpasse sig den tid, de lever i. Det vil altså sige, at man kan risikere, at en vampyr fra 1600-tallet nægter at benytte sig af en mobiltelefon eller have andet end store tunge draperede stofgardiner i sit hjem. Andre vampyrer er særligt dygtige til dette med at tilpasse sig og bliver betragtet som ”mainstreamers”.
Alt i alt har vampyren alt den tid i verden til at lære og udvikle sig; fysisk såvel som psykisk. En vampyr klarer sig forholdsvis bedre, hvis den oplæres af en mere erfaren vampyr (eksempelvis dens Skaber).


Magi

Vampyrer er meget magiske væsner, det er næsten kun fantasien, der sætter grænser. Vi opfordrer dog til at afholde vampyren fra ild-magi eller lysmagi netop på grund af, at disse to er dens svagheder.

  • Alle vampyrer kan hele sig selv, hvilket betyder, at deres blod også er helende; gives blodet til andre, vil vedkommendes sår heles. Har personen ingen sår, vil blodet virke euforiserende og kan skabe hallucinationer, dette kan skabe en afhængighed til blodet, da man også bliver en smule stærkere og mere tiltrækkende af blodet.
  • Alle vampyrer har øget fysisk styrke og sanser.
  • Vampyrer kan ikke blive gravide/befrugte kvinder. De kan kun videreføre deres race via omfavnelse (bid)
  • Forvandlingen


    Hvis et menneske skal forvandles til en vampyr, så skal mennesket først drænes fuldkommen tør for blod. Efter dette skal mennesket have en smule af vampyrens blod og derefter begraves under jorden. Den næste nat vil vampyren da genopstå. I de første par uger vil det være svært for vampyren at vænne sig til alting, dens første blodsugning, dens nye styrke, men som tiden går, vil den blive mere og mere erfaren til alting.


    Svagheder

  • Sollys slår en vampyr ihjel næsten med det samme. Det varierer fra vampyr til vampyr alt efter alderen; en babyvampyr vil kunne opholde sig i sollys i et par minutter, i nok tid til at komme i læ, hvorimod en vampyr omkring de 500 eller derover vil brænde op på mindre end et minut. En vampyr frabedes også at bruge solarium, da UV-lyset der har samme smertefulde effekt – her tager det dog længere tid at dø, derfor bruger mange organisationer dette lys som torturmetode mod vampyrer.
  • Ild kan skade dem næsten lige så groft som sollys kan, igen tager det blot længere tid, men det kan sagtens have døden til følge.
  • Bliver en vampyr fanget med sølv er den som paralyseret, dens energi bliver fuldstændig tæmmet. Så hvis du skyder en vampyr med en sølvkugle, vil vampyren have svært ved at kæmpe eller flytte på sig. En sølvstav gennem hjertet vil paralysere vampyren fuldstændigt.
    Er staven dog lavet af træ, vil vampyren dø med det samme, såfremt den rammer hjertet.
    Vampyren er også svagelig over for lysmagi samt skarpe dufte, høje lyde, skarpt lys eller andet, der kan provokere og overstimulere dens sarte sanser.


  • Styrker

    En vampyr har som regel en ekstra stor fysisk styrke sammenlignet med et menneske. Deres lange levetid er en fordel da de har masser af tid til at studere og øve sig på diverse ting. Ud over disse små styrker har en vampyr et immunforsvar så stærkt at de ikke kan blive syge af naturlige ting og selv overnaturlige sygdomme har en mindre chance for at påvirke dem. Jo ældre en vampyr er, jo stærkere er den. De har overnaturlig god hørelse, lugte og synssans.




    Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen Besked [Side 1 af 1]

    Permissions in this forum:
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum