Latest topics
» Face Claim
Today at 2:11 by Christian

» Emne-, plot- og relationssøgning!
Today at 2:10 by Astrid

» Hos psykologen
Today at 1:33 by Morgan L. Withers

» Aria Foxwell
Yesterday at 20:42 by Aria

» Fashion show - Leetha (xxx)
Yesterday at 19:11 by Bailey

» Deal with the Devil (Maze)
Man 24 jul 2017 - 22:30 by Morgan L. Withers

» You're worse than nicotine. (XXX)
Tors 13 jul 2017 - 19:06 by Roar

» Proud Warrior or Caged Beast? (Maze)
Man 10 jul 2017 - 20:48 by Nightrage

» Afstemning: Beholde specifikke foras og in-game plots?
Man 10 jul 2017 - 15:41 by Thomas Darwill

Statistics
Der er i alt 511 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Ridley

Vores brugere har i alt skrevet 212220 indlæg in 10341 subjects

You are not connected. Please login or register

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4

AuthorTopic: A dept to pay

A dept to pay
« on: on Fre 1 apr 2016 - 21:48 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

"Så må vi jo se om ikke det kan undgåes.... Det ville da også være trist hvis det skete..."
Han kunne godt fornemme hvordan hun nærmest satte forsvarsværker op da nogle ting havde det bedst gemt. Charlie havde selv haft ting han helst så gemt eller allerhelst glemt.
Så han besluttede sig for at dreje snakken væk fra hende da det åbenbart var mere end følsomt.

Han satte sig lidt mere overfor hende, tænkte ikke et sekund over at han sad i bar overkrop. Omvendt skulle hun jo nok sige til hvis ikke hun brød sig om det. Colaen der næsten var tom og han begyndte at lave nogle underlige tegn på jorden imens han spurgte lavt:

"Vi har jo alle nogen ting der virker bedst gemt i vores eget dybeste indre... Og... Jeg fik ikke takket dig for at trøste mig da jeg klynkede før.... Vil du vide hvorfor jeg klynkede? Jeg er ikke helt klar over hvorfor men.... Af en eller anden grund vil jeg gerne fortælle dig det"

A dept to pay
« on: on Fre 1 apr 2016 - 22:01 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

Et brummende mhm var alt der kom fra hende, som hun blev ved med at dreje coladåser imellem hendes fingre uden st drikke af den. det var først da denne rykkede sig, for st begynde st tegne besynderlige symboler i jorden, at blikket hævede sig en anelse.

Først stirrede hun uforstående ned på symbolerne, som om hun havde troet, at det var en form for tekst hun skulle læse, hvilket hun bestemt ikke var i stand til. Måske var det blot tilfældige bevægelser, som fingeren lavede.
Istedet hævede blikket dig en anelse høkere i vejret, for nu at kunne kigge på ham. Der var intet st se i de blå øjne, andet tomhed.

Som han talte, huskede hun klynket. Hun havde ikke villet spørge ind til det, da det ville virke forkert eftersom hun havde lukket af med hendes historie. Nysgerrigheden fik dog overhånden efter kort tid, som gløden blev genantændt i hendes blik. Hvis han virkelig ønskede at dele det med hende, ville hun bestemt ikke sige nej.
Hovedet nikkede en anelse som svar til hans spørgsmål, inden hun lænede sig en anelse fremad, upåvirket af hans afslapne og lette påklædning, for nu.

Han var virkelig af en speciel kaliber. Så åben og imødekommende, selvom han havde levet isoleret i hvem vidste hvor lang tid. Guderne havde bestemt set bedre til hans liv end hendes. Ikke st hun klagede over hendes egen rolle i dette univers, men han virkede til at klare forandringer langt bedre.

A dept to pay
« on: on Fre 1 apr 2016 - 22:21 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

De underlige symboler han havde tegnet var snart færdig, og da hun havde delt hans sind ville hun også snart kunne se hvad det var.
Det var et slags hjul der viste hvordan alting passede ind i en cyklus på den ene eller anden måde. Symbolerne var ligeledes en mindre forklaring på den måde hans stamme levede og troede.

Han sukkede med tanke på hvad han nu skulle til at fortælle hende. Angelie ville også være den første han fortalte den til overhovedet. Og han var overbevist om hun blev den sidste.
"Okay.... Jeg er det sidste levende medlem af Sarsi-stammen.... det er også derfor jeg kan tale på den måde. Jeg er også stammens Shaman.... De har altid ment at Forfader Ulv tog bolig i mig så jeg kunne vogte stammen.... Sidst jeg besøgte min stamme så jeg hvordan de alle sammen var faldet fra de traditioner de svor at opretholde. Kun Shaman fulgte dem.... Så da månen gik på sit højeste, gjorde jeg også.... Jeg slagtede dem alle sammen.... Mænd, kvinder og..... Børn..... Allesammen faldt for min blodrus..... Deres blod dryppede stadig fra mine kløer da Shaman kom.... Han kiggede på mig og sagde: 'Jeg tilgiver dig Nightrage....' Så døde han.... Den allerførste ting jeg gjorde som stammens Shaman, var at begrave den gamle.... Det er et halvt år siden i nat..."

Det blik Charlie havde var på en gang fyldt med sorg og alligevel foragt og had.
Sorg fordi han slagtede dem alle sammen. Foragt og Had fordi de ikke fulgte de traditioner de svor at passe på

A dept to pay
« on: on Fre 1 apr 2016 - 22:38 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

Vent.. Hun vidste hvad det var! Selvom hun aldrig havde set det før, så vidste hun præcist hvad de underlige symboler var. Hun kendte ikke navnet, men det var en form for livscyklus, et symbol der fortalte hvordan man skulle leve sit liv. Hun måtte have fået denne oplysning fra hans sind, der var ingen anden forklaring på det. Dog vs,gate hun bevidst ikke at kommentere det yderligere..

Hendes ryg rankede sig en anelse, som hun bemærkede st han skulle til at starte sin historie . Sindet spidsede sig, åbnede op, så hun ville kunne høre ethvert ord han sagde til hende.
Hendes ansigt ændrede sig ikke som han fortalte hvad han havde gjort. Så det var hvad han mente med, at han havde mistet sin familie. Det lød som en brutal oplevelse både for ham, og de andre, men hun forstod det. Hun havde selv oplevet at være så indebrændt, at det virkede som den eneste løsning, for længe, længe siden.. Nu lå det ganske enkelt blot til hendes natur at være koldblodig, og det var intet hun lå søvnløs over.

Hendes tanker stoppede dog et øjeblik, da ordet blodrus blev nævnt. Det var et ord hun havde hørt før, men dengang var det kommet fra en vampyr. Hun havde været til stede da det skete, mon det var ligeså skræmmende når en varulv endte i det? Hun havde ikke haft en jordisk chance da det skete, og knoglerne blev brækket, som var de lavet af papir.

Som han var færdig, sendte hun ham et halvt smil, inden hun nikkede let, beæret over, at han delte dette med hende. Hun så intet ondskabsfuldt over hvad han havde gjort.. Han havde været ude af kontrol, ude af stand til at styre sig selv.
Hendes hånd ramte ud, for st tage hans og give den et let klem. "Tak" løs hendes stemme, med et svagt glimt SF venlighed, inden hun slap hånden endnu engang.

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 0:05 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

En del af ham betragtede mareridtene som en form for reminder om hvad der skete når man tabte besindelsen helt. Selvom der var nu noget befriende ved at slippe sit indre bæst og se frygten i øjnene på den der var dum nok til at starte det. Tanken om de gange hvor en eller anden var dum nok til at prøve, kunne snildt trække lidt i smilebåndet. Det var dog ikke tilfældet her.

Som han nærmest gennemlevede hændelsen i sit indre, kunne man se hans øjne flakke som de skiftede til at være ulveagtige endnu en gang selvom han ikke skiftede.
Så kiggede han op endnu en gang så hun kunne se dybere i de klare rovdyrsøjne.
"Det er mig der takker.... Hvis du skulle få lyst en gang kan jeg hjælpe dine sanser.. Jeg kan ikke gøre dem stærkere men jeg kan lære dig at bruge dem bedre så du kommer tættere på de sanser du har oplevet nu.."

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 0:47 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

Det var intet problem for hende at se hvordan hans øjne skiftede til bæstets i flakkende bevægelser. Dette måtte være noget, der virkelig gik ham på, siden det kunne fremprovokere en sådan forandring. Som hun forsøgte at fastholde blikket, overvejede hun hvorvidt det kunne hjælpe ham, hvis hun fortalte blot en smule fra hendes egen historie. Hun nåede dog ikke at tænke meget over ideen før han kom med et tilbud til hende.
Overraskelsen stod malet i det blege ansigt, som hun hørte det, uden helt st vide hvordan hun skulle svare på det.

I flere minutter tænkte hun over det, inden hun kort bed sig selv i underlæben, for det
Retter at sende ham et undskyldende blik. "Jeg er beæret over tilbuddet, men" startede hun langsomt, inden hun næsten frustreret kradsede sin kind, imens hun forsøgte at finde de rette ord.
"Jeg er helt tilfreds med den jeg er.. Alt har en årsag, og jeg ville føle.. At jeg ikke ville være.. Mig, hvis det skete. Jeg vil bare have hørelsen tilbage.." Hviskede hum velvidende at det now lød dobbeltmoralsk, eftersom hun trods alt lige havde sagt ar alt havde en årsag, selv hendes manglende hørelse.

Desuden ville så stærke sansemættet for meget for hendes krop, til at kunne håndtere. Det var ofte en fordel ikke at være bære af så intense sanser, især når man havde med de grufulde opgaver, som primært var hendes arbejde.

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 1:15 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

Han nikkede smilende og roligt til hende inden han tømte det sidste af den sodavand.
Hendes ord gav god mening, da man altid ville savne ens sande jeg.
"Det er også helt i orden, men du skulle stadig have tilbuddet. Men ellers må du jo bare komme med på jagt en gang imellem. Og din hørelse skal der nok komme styr på..."

Det tog dog lidt inden han sagde noget igen. Som om der var noget han lige skulle overveje hvordan han skulle få udtrykt. Langsomt blev hans øjne normale igen hvorefter han sagde:
"Du virkede til at ville sige noget?.... Din hjerterytme fortæller i hvertfald at noget undrer dig"

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 1:36 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

Han sætning kunne ikke andet end frembringe et smil på hendes læber, som han nævnte chancen for endnu en jagt. "Efter den oplevelse skal du være glad for jeg ikke bare lever i dit hoved permanent" påpegede hun halvt drillende, inden hun for første gang løftede dåsen, for at smage på indholdet, forsigtigt, da hun ikke ønskede en ny episode som med teen.

Det havde slet ikke faldet hende ind, at han ville være i stand til at fornemme at tanker havde lagt hende på sinde. Var det ham eller hende, der burde være tankelæseren her?
"Intet går din næse forbi?" Lød spørgsmålet, næsten kærligt, som hun betragtede ham siddende overfor hende i al sin pragt.
Hendes vejrtrækning steg en anelse i tempo, inden hun derefter nikkede let. En bekræftelse på, at han havde ret.

"Under Di Morgas første krig om tronen, døde jeg og endte i helvede.. Forfærdeligt sted.. Min sjæl var blevet bundet til en dæmon.. Ved at stjæle fløjten fra Lucifers kammer, og dæmonens hjælp var jeg i stand til at blive genoplivet.. Når min tid kommer næste gang, tvivler jeg på han bliver glad for at se mig".
Hendes tale endte ved denne historie. Hun havde så rigeligt der kunne deles, men nogle ting forblev bedre usagt.
Blikket hævede sig ganske kort, inden det hvilede på ham endnu engang og forsøgte at aflæse reaktionerne. Med al den lidelse hun havde skabt igennem årene, kunne hun ikke tænke på hvad der ventede hende i skærsilden.

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 1:48 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

Han kunne ikke lade være med at grine lidt inden han kørte hånden gennem det kraftige flotte hår og blinkede til hende.
"Nej min næse er rimelig skarp... Men det ved du jo... Men jeg har trænet mig selv gennem tiden til at aflæse kropssprog. Det virker ikke altid perfekt men nok til det er nyttigt"

Da hun så gjorde klar til at fortælle, satte han sig til rette og lyttede meget ivrigt da han godt var klar over det var en stor ting at hun fortalte. Selvfølgelig var der mere end hun fortalte men det skulle hun nok forklare ham hvis det på noget tidspunkt blev relevant at han skulle vide det.

Da hun så var færdig, nikkede han og så en anelse eftertænksom ud. Men der var intet signal om han ville synes mindre om hende eller noget.
"Jeg har ganske vist dræbt rigtig mange dæmoner.... Men jeg har aldrig været i Helvede.... Men ham der kan hjælpe dig har.... "
Den gang var Charlie kun blevet fortalt ganske lidt men det havde alligevel været voldsomt at høre.
Så skiftede hans ansigt over til et varmt smil og sagde:
"Jeg er glad for du stjal den fløjte..."

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 2:05 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

De små detaljer var bliver udelukket, hvilket fik historien til at virke en anelse bedre end hele sandheden, men på denne måde havde hun trods alt formået at fortælle ham lidt.

Den næste bemærkning tjente ham et skarpt blik, mens hun skar en bekymrende grimasse. Let lænede hun sif fremad for at se alvorligt op på ham. "Sender du mig til en djævel?" Lød det spørgende, velvidende af det let kunne sætte en stopper for hendes vejrtrækning.. Igen. Hvid der var en race hun for alt i verden undgik, var det dem.

Hvordan skulle det forståes.. Han var glad for det? Igen tjente det ham et nysgerrigt glimt, inden stemmen flød fra hende. "Hvorfor glæder det dig?" Spørgsmålet bar en let tone, velvidende at han ikke havde ment noget dårligt med det, men sådanne kommentarer var ikke noget der passerede hendes sind, uden at hun ville prikke lidt til vedkommende. Indtil nu havde hun trods alt ladet flere af slagsen passere fra ham i løbet af denne dag og nat..
Nat.. Hun havde været her dagen i forvejen og natten med.. Søvn ville blive en nødvendighed for hende inden for de næste fem eller seks timer. Hvilket satte en tidsbegrænsning på hvor længe hun kunne blive i hans selskab.

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 13:21 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

Han rystede hurtigt på hovedet og rettede lidt på sig inden han smilede stille til hende endnu en gang og sagde:
"Nej overhovedet ikke!.... Han er noget andet.... Men hverken dæmon eller djævel. Jeg har ikke fået det hele men det er også en noget indviklet historie han har. Det eneste han ikke kan helbrede er døden selv...."

Når man bare mødte Charlie, kunne han hurtigt komme til at virke simpel eller for den sags skyld dybt naiv. Men når man lærte ham at kende ville man hurtigt finde ud af at det på ingen måde var tilfældet. Charlie var bare en person der ikke gad at gemme hvem han var. Udover hans skift til en gigantisk varulv en gang imellem.

"Fordi havde du ikke stjålet fløjten, var du vel ikke kommet tilbage? Og havde du ikke kommet tilbage, havde jeg aldrig mødt dig. Og selv i en by som den her, kan der være langt mellem accept... Og så var det en rigtig underholdende jagt at have dig med"'
De sidste ord blev sagt med en nærmest drilsk glæde

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 18:06 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

Noget andet. Tankerne gled automatisk omkring hvilke racer denne mystiske person kunne tilhøre. Hun tvivlede stærkt på at denne var vampyr, da de sjældent besad healende kræfter.. Måske en form for elver? Undrende spidsede hun læberne, inden hun åndede lettet op velvidende at Charlie trods alt ikke var i færd med at sende ind til en henrettelse.

Resumeet af hvorfor han mente det var heldigt begynde og hendes øjne fik en varm glød indsigt, som han forklarede. Så det glædede ham, at have mødt hende trods alt. Det var en sætning, der sjældent, hvis nogensinde, var blevet ytret til hende af en anden.cde fleste af hendes møder var altid endt i blod, kampe og løfter om unaturlige dødsårsager, så man måtte vel erkende at denne forandring var velkommen.
"Åh.. Fornøjelsen var skam helt på min side" kommenterede hun langsomt, med samme antydning af drilskhed i stemmen, inden hun svagt løftede hånden over munden, for st skjule gabet for ham.

"Accept kommer til den tålmodige" mumlede hun næsten uhørligt. Det virkede til at være tilfældet både for ham, men også for hende selv. Han var enten ufattelig ny i landet, ligeglad og ikke indblandet i politik, eller valgte ganske enkelt at ignorere det faktum om hvem hun var. Hun havde trods alt ikke blot været hvem som helst i landets historie.

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 19:30 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

Charlie vidste faktisk ikke præcist hvad denne mand præcist var. Men han var også skiftet da han mødte den særprægede mand der reddede ham hvor blodrusen ikke virkede til at finde en ende.
Manden havde dog vist Charlie at han forstod hvor meget et Helvede en blodrus kunne være da han selv havde været i Helvede. Og den smule Charlie havde set i sit indre, virkede Helvede fuldt ud så frygteligt som historierne virkede til.

Hun var nu sød når hun prøvede at skjule træthedens komme. Stille strakte han sig inden han lidt drilsk kommenterede det.
"Tiden har gået hurtigt i godt selskab synes jeg... Er trætheden ved at vinde lidt over dig? Jeg kan sagtens følge dig hjem hvis det er? Selvfølgelig med noget mere tøj på bare rolig"

Et forsigtigt drilleri, efterfulgt af et smil hjalp altid på tingene. Man kunne altid komme i bedre humør via ganske små ting

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 21:56 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

Ansigtet skar en skæv grimasse, som gabet langsomt blev afsluttet. Det var trods alt ikke alle væsner, der let kunne leve uden et behov for søvn, selvom det ville være langt mere praktisk så travlt hun gik rundt og havde hele tiden. Det hjalp selvfølgelig heller ikke på det, at hun knap nok havde haft muligheden for st sove de sidste måneders tid, grundet ren bekymring og dårlige minder.

Som hans stemme rungede, løftede hendes hænder sig for st dække ørerne, da hendes tankestrøm var blevet afbrudt, indtil hun huskede, at stemmen kom indefra. Mon det var noget man kunne vænne sig til over årene?
Alle hans spørgsmål rungede lige efter hinanden og smeltede sammen i en stor bunke uforståeligt pladder for hende, indtil den sidste kommentar lød. "Det generer mig ikke" svarede hun ganske let, hentydende til hans mere uformelle påklædning.

Som hun kvalte et nyt gab, der var på vej, inden dette kunne høres, betragtede hun ham næsten legende.. "Varulve sover vist ikke" bemærkede hun en anelse skeptisk, eftersom mængden SF timer ikke så ud til at påvirke ham det mindste.

A dept to pay
« on: on Lør 2 apr 2016 - 22:10 »

Nightrage

Competent (Rank 10)

Han grinede venligt og varmt over hendes kommentar omkring hans søvn, hvorefter han kiggede på hende med et blik der fortalte om at han godt vidste hun var træt. Men han ville selvfølgelig også gætte på at hun havde været en masse igennem siden sidst. Der måtte jo være sket en del siden hun opsøgte ham.
"Varulve sover ikke.... Men deres menneskeskikkelser gør. Jeg kan da også godt mærke trætheden. Specielt efter et skift...."

Selv havde Charlie brugt tiden på at finde sig selv igen efter tiden i fangenskab. Det havde unægteligt sat nogle spor og en del han havde brugt lang tid var at få styr på sin vrede igen da den i så lang tid havde fået lov til at skylle igennem ham uhæmmet.
Det var også det der gjorde at han havde isoleret sig lidt her ude så byens larm og jag ikke kunne forstyrre ham i sin selvransagelse. Efterhånden var han dog nået til det punkt hvor han kunne være blandt folk igen, og her kom hun.... Hans redning. Selvom det ikke nødvendigvis var blevet sagt højt og direkte så vidste han godt hvor hans loyalitet lå. Og han var klar til den opgave hun havde spurgt om han ville tage

Men han vidste også godt at der var forandringer i luften, og ikke kun fordi hun var kommet.
"Jeg giver forresten besked til ham at du kommer.... Og du lader til at skulle bruge informationerne meget... Så hvis jeg kommer i gang hurtigst muligt.... Men mest... Tak fordi du har brugt tid sammen med mig"

A dept to pay
« on: on Søn 3 apr 2016 - 16:55 »

Angelie

Proficient (Rank 16)

Endnu et sarkastisk blik kom fra hende, da hun hørte forklaringen på hans sovevaner. Han var da i menneskeform nu, og havde været det det meste SF tiden, men alligevel virkede han ikke til at se påvirket ud, fysisk.. Ikke for hende i hvert fald.
I et kort øjeblik troede hun næsten at han sagde det, blot for st få hende til at føle sig bedre over st være nødt til st stikke hjemad ganske snart. Hvis hun skulle have forhåbninger om, at nå helskindet hjem uden st falde i søvn midt i skoven.

Hun nikkede let, inden Angelie besværligt kæmpede sig på benene, for derefter st gå over og lægge en hånd imod hans skulder.
"Det skal jo ikke alt sammen være forpligtelser.. Tsk for st se mig..viet har været.. Underholdende" lød stemmen, inden hun sendte ham et muntert blink med det ene øje.
Hendes krop bøjede sig forover, for at kunne plante et blidt kys imod hans højre kind, inden hun takkede et farvel, for langsomt st dreje om på hælen og bevæge sig væk fra han lejr og imod storbyen.

Ved skellet imellem to træer stoppede hun dog kort op, for st se sig over skulderen. "Vær forsigtig.." Var de eneste to ord, der lød fra hende, inden den slanke krop bar hende uden for synsvidde, som hun hastigt bevægede sig over græsset og hjem.

A dept to pay
« on: »

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen Besked [Side 4 af 4]