Vie La Mort
Velkommen til Vie La Mort.
Login eller lad dig blive registreret i denne magiske verden!
Latest topics
» Pleace Help me officer - Zachary (Voldsomt indhold)
Today at 1:35 by Amanda Lewis

» night of the living dead
Yesterday at 21:48 by Dread

» We can share the pain? (Danayela)
Yesterday at 21:25 by Caleb

» Do I know you? - Aleksei
Yesterday at 19:21 by Aleksei

» That Was Unexpected? (Ashley White)
Yesterday at 18:03 by Ashley White

» Don't wanna change - Khá
Yesterday at 15:31 by Charmeine Love

» Both at Work..... (Angelique Dümont)
Yesterday at 14:47 by Angelique Dümont

» Breathe, love - Ashley
Yesterday at 8:45 by Ashley White

» Trust me
Søn 24 sep 2017 - 21:55 by Ashley White

» Out of order - Kate Melora
Søn 24 sep 2017 - 2:32 by Kate Melora

Statistics
Der er i alt 669 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Anastasia White

Vores brugere har i alt skrevet 238045 indlæg in 11976 subjects

A dept to pay

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

A dept to pay

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 0:53

Tid: det er eftermiddag, omkring spisetid
Sted: søens vandkant
Vejr: en af de sjældne varme, solkinsdage
Omgivelser: forskellige dyrearter og Angelie

Knugende i hånden bar hun kæden, som var blevet tildelt hende af varulven. Græsset varmede imod de bare fødder, der bevægede sig let og elegant over jorden, imens solens stråler skinnede ned over den blege elverkvindes krop. Dagens anledning og vejr havde fået Angelie til at trække i en ganske simpel langærmet mørkegrøn kjolen, der sad på kroppen og fremviste de former hun besad.
Som altid var det gamle mørkebrune læderbælte spændt løst om hofterne, hvori man normalt ville finde hendes våben, men det stod tomt og alene.

Han havde sagt, at hub skulle lægge kæden ved søens vandkant. Usikker på om dette virkelig var en god ide, stoppede hun mort op for at ryste tanken af sig. Varulven havde vist sig at være et godt bekendtskab trods alt, så hvorfor ikke? Guderne skulle vide, at der var behov for flere på deres side.

Efter nogle minutters gågang, stod Angelie nu ved søens bred på den sydlige del. Mange minder var sket ved netop denne sø, og hun huskede hver enkelt til fulde.
En dyb vejrtrækning lød fra hende, inden Angelie lod sig glide på hug, for pænt at ligge kæden til rette i græsset.
De blå øjne lod sig glide over søens blanke overflade, inden et af de sjældne smil trådte over læberne. Siden hendes tilbagevenden havde hun haft forrygende travlt, men hun nød hvad hun lavede, nød hvem hun var. For første gang i år følte hun, at hun havde fundet sig selv igen.

Angelie
Proficient (Rank 16)

Bosted : En hus, en seng.. Et træ.. Hvad hun bevæger sig forbi, da Angelie ofte rejser rundt i verden enten på quests eller som tjenestehund

Antal indlæg : 1603

Tilbage til toppen Go down

Re: A dept to pay

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 1:07

Tiden var gået sin stille gang for Charlie der tog en dag af gangen for at få ting til at køre rundt. Egentlig vidste han godt at hun havde tilbudt ham et sted at være men han var rimelig stolt og det var ikke kommet så langt at han ikke kunne klare det på den ene eller anden måde.
Det var heller ikke mange dage siden nogen forsøgte at skyde Charlie en sen aften, hvilket resulterede i at han flygtede ud i skoven for at uskyldige ikke kom til skade. Der var alligevel ikke nogen ære i at dræbe 3-4 teenagere der ikke vidste hvad de havde med at gøre.

Dagen var gået rolig og Charlie så i første omgang ingen grund til at skulle ind til byen så han besluttede sig for at tage en dukkert i skovsøen. Når der alligevel ikke var nogen så kunne man jo lige så godt udnytte en så dejlig sø. Det var nok godt nok der ikke var nogen da Charlie altid badede nøgen. Han havde alligevel ikke noget tøj til at bade i.

Efter dukkerten, gik han roligt ind blandt træerne igen til den lille lejr han havde hvor han tog et par slidte jeans på. Mere nåede han dog ikke før en velkendt duft nåede hans følsomme næse. Hende?..... Nysgerrigheden bød ham at gå hen mod søen for at kigge om det nu var hende. Ganske som han havde fortalt hende, lagde hun halskæden og ventede.

Han kom ud fra blandt træerne og tænkte ikke over at han egentlig kun havde bukser på. Charlie var jo stor og meget muskuløs men det var jo ikke noget han tænkte over normalt. Så han smilede roligt i hendes retning og sagde:
"Den duft kan kun tilhøre Angelie..... Hvad kan jeg gøre for dig?..."
Nightrage
Competent (Rank 10)

Antal indlæg : 336

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 1:21

Minutterne føltes som timer. Det endte med at hun lod sig dumpe ned på bagen at sidde, for ikke at miste førligheden i benene. Hun strakte musklerne ud og havde næsten opgivet, da hun endnu ikke havde set ham, skønt han stod i skovbrynet og talte til hende.

Hun kunne af gode grunde ikke høre ham, og reagerede derfor heller ikke.
Utålmodigt kradsede hun i hovedbunden, der var dækket af de røde krøller, inden hun halede sig selv på benene. Hendes hænder baskede det værste græs og jord af bagdelen, inden hun vendte sig rundt, klar til at gå tilbage til byen.

Hun havde ikke mulighed for at overse det. Den enorme halvnøgne mand. Hænderne slog sig af refleks over øjnene, da det bestemt ikke var en anstændig påklædning, desuden var der ingen grund til unødvendige fristelser.
Forsigtigt kiggede hun ud imellem to fingre, betragtede denne mand hun havde set i hans hoved. Den eneste forskel var blot at dette var virkeligheden. "Jeg ville råde dig til at.. Tage tøj på" lød den venlige stemme, der bar et skær af akavethed med sig, inden hun slog en svag latter op.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Bosted : En hus, en seng.. Et træ.. Hvad hun bevæger sig forbi, da Angelie ofte rejser rundt i verden enten på quests eller som tjenestehund

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 1:32

Hendes reaktion kunne ikke lade være med at more ham så han grinede varmt og smilede straks lidt mere inden han vendte ryggen til og sagde nærmest beroligende:
"Så må du lige vente her ganske kort, det tøj jeg har er lige inde ved min lejr. Jeg skynder mig så du ikke bliver yderligere stødt...."
Han havde ikke lige regnet med hun var så følsom på det punkt, ellers havde han også taget mere tøj på. Heldigvis bevægede han sig hurtigt og meget adræt på trods af sin størrelse så der gik ikke mere end få øjeblikke inden han stod der igen. Denne gang med en sort t-shirt på der dog sad meget tæt. Men sådan var det nu ofte med Charlie og tøj.

Så holdt han armene ud til siden og smilede. "Sådan? Var det bedre? Havde jeg vidst at det.... Generede, var jeg klædt bedre på.... Nå.. Nu har jeg mere tøj på. Hvad kan jeg gøre for dig Angelie?"
Det morede ham stadig lidt at hun reagerede sådan men et eller andet sted, var det jo nok et kompliment til hans udseende.
"Kjolen klæder dig forresten...."
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 1:43

Igennem det lille kighul imellem sine fingre, kunne hun fornemme hvordan et grin kom fra ham grundet ansigtstrækkende. Desuden så,hun læberne bevæge sig, men hun hørte intet.

Forvirret sænkede hendes hænder sig, som han vendte ryggen til hende, inden hun trådte et skridt frem, for at følge efter. Hun stoppede dog igen da hun nåede skovkanten, for så at læne sig op imod en tyk træstamme.

Det tog ham ikke længe inden hun så ham igen, denne gang beklædt. Hvis man kunne kalde det det. Ufravigende gled hendes blik ned over ham, for igen at se hans læber bevæge sig. Han vidste det trods alt ikke.. Sidst have hørelsen været perfekt.

Det så ud til hans talestrøm var stoppet nu. Hun sendte ham et undskyldende blik, inden hun let åndede den friske luft ind. " jeg ville ønske jeg vidste hvad du sagde, men.. Min hørelse er forsvundet" forklarede hun roligt, inden hendes hoved hvilede imod træet.
Øjnene fæstnede sig på dennes ansigt, som hun prøvede st sætte det sammen med det enorme bæst hun havde haft æren af at møde sidst.

"Det klæder dig" hun lod sætningen hvile imellem dem, inden hun overvejede hvordan dette nemmest ville kunne foregå. Tegnsprog ville ikke være den mest optimale løsning for hendes plan.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 1:56

I første omgang undrede det ham hvorfor hun reagerede som hun gjorde men snart gik det op for ham hvad der var galt. Gad vide hvad der var sket siden sidst? Lidt pludselig kom han i tanke om en ting han kunne prøve der ville gøre det væsentlig nemmere for dem at snakke. Han vidste selvfølgelig ikke om det ville virke men det var forsøget værd.

Først smilede han og gestikulerede at hun skulle følge med ham. Såfremt hun valgte at følge efter kom de snart til hans lille lejrplads der var et simpelt men godt konstrueret shelter og en lille bålplads hvor ilden knitrede lige så stille.
Han satte sig selv på den ene side af bålet og viste med en håndbevægelse om hun skulle tage plads overfor ham.

Når hun så havde sat sig, tog han nogle dybe indåndinger og kiggede så direkte i hendes øjne. Nærmest som om han så i hendes indre. Lige pludselig ville hun begynde at høre hans stemme i hendes indre. Først som et lavt ekko, hvor det stille og roligt tog til i styrke indtil et niveau som en lav samtale.

"Koncentrer dig om min stemme.... Du har hørt den før.... Føl min stemme..... Sådan.... se mig i øjnene og hold fokus på min stemme så kan vi tale.... Jeg sagde din kjole klæder dig..... Og hvad jeg kunne gøre for dig...."

Det var en speciel måde at tale på men det var en måde han lærte for længe siden af Shaman da Shaman mistede evnen til at tale.
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 2:14

Gestikuleringen var ikke til at tage fejl af. Nysgerrigt rettede hun sig op, for at småløbe efter ham, for at kunne følge med. Han ledte hende ind til sin lejr. Øjnene gled rundt for at indfange hele synet.
"Bor du her?" Hun havde tilbudt ham et sted med en blød seng og mad, men han foretrak at bo herude i et telt. Hun ville aldrig blive klog på nogle områder.

Som øjnene vendte tilbage imod ham, så hun hvordan hans Fakter bad hende sætte sig.
Over for ham lod hun sig glide ned på knæ, for derefter at ligge hovedet en anelse på skrå. Han havde bestemt fanget hendes nysgerrighed og interesse med sin mystiske fremtræden.

Hans blik. Det var som om han så lige direkte ind i hende, hvilket fik hende sig til at føle sig en anelse utryg. Lysten til at bryde øjenkontakten var lige under huden, klar til at springe frem, da hun hørte den.
Hans stemme, hun huskede den let. Hun kunne høre ham, i sit hoved! Var det sådan folk følte når hun gjorde det? Trængte sig und i andres sind.

Neglene havde bidt sig ned i huden ved lårene, men hun sansede det ikke. I stedet fokuserede hun og lyttede. Smilet vendte hurtigt tilbage ved komplimenten hvorefter et diskret tak lød fra hende.
Hvad han kunne gøre for hende.. Smilet blev bredere inden hun blinkede et par gange, for derefter at tage tilløb til at svare ham.

"Jeg håbede på at kunne overtale dig til at hjælpe mig" hun røbede ikke for meget endnu. Hun ønskede at han frivilligt ville hjælpe til.
"Føler du dig hjemme i friheden?"
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 6:24

Angelie var lige så hemmelighedsfuld som sidst i den måde hvordan hun skjulte sine motiver i første omgang. Men det var altid noget at hun kunne acceptere deres måde at tale med hinanden på. 
I første omgang ramte en duft hans næse om hvad hendes negle var i gang med så han nævnte det ganske diskret:
"Pas på med dine negle.... Overtale mig? Jeg har afgivet et løfte så det kan du jo nok.... Fortæl mig om til hvad så ser vi på det...."

Da hun så spurgte ham om friheden, kunne han ikke lade være med at trække en rolig latterkrampe. Han var jo udemærket klar over at hun hentydede til at han havde sin lille lejr i stedet for at tage imod hendes tilbud. Så han følte lidt han ville forklare sig så hun ikke skulle se det som om han ikke havde overvejet hendes tillbud i første omgang.
"Både og... Det minder om hjemme... Og jeg har aldrig rigtig haft en blød seng så jeg kender jo ikke fornemmelsen.... Der er fordele og ulemper... Hvad er der egentlig sket?"

Nysgerrigheden om hvad der var sket, gnavede selvfølgelig. Men måske ville der komme mere om det når hun nu fortalte hvad hun håbede på hjælp til. Håbede.... Udtrykket forvirrede ham lidt da hun normalt set ikke virkede som en der spurgte på den måde
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 6:51

Denne form for kommunikation havde vækket endnu mere nysgerrighed omkring dette bæst, der ikke længere blot var bæstet fra fangekælderen, men nu sad der som et ganske civiliseret individ, der levede ligesom alle andre.

Hans kommentar om neglene, fik hende til først st kigge forvirret på ham, inden lugten af rust nærmede sig hendes næsebor, for fanden da også. Neglene blev trukket ud af huden, inden hun vendte opmærksomheden tilbage imod ham.
Selvfølgelig drejede samtalen sig in på det forretningsmæssige med det samme, men det var ikke sådan hun ønskede det. "Selvfølgelig, men.." Overvejende passede hun sin sætning, inden en undrende rynke tog form i hendes glatte panden. Uvilkårligt vippede hun lidt i den siddende position inden hun genoptog samtalen. "Jeg håbede vi måske kunne arbejde sammen på et mere.. Personligt niveau".

Angelie var kryptisk af natur, hvilket kunne skabe problemer, men ar sige det direkte hårdt og brutalt ville være at vende ryggen til en hidsig tyr, farligt og næsten en direkte opskrift på katastrofer.

Nikkende lod hun ham fortælle om sit hjem inden hun sendte ham et forstående blik. "Tilbuddet står stadig ved magt" andet var ikke nødvendigt at sige i den sag, desuden så han ud til at klare sig ganske udmærket.

Det var hans næste spørgsmål, der frembragte en naturlig mistanke for hende. Hvorfor ville han vide hvordan det var sket, hvor meget af sandheden kunne hun fortælle. Nævnte hun alt risikerede hun, at han trak sig væk og nægtede at hjælpe, men for lidt kunne frembringe samme reaktion.
"Jeg.. Det var en flash granat, der sprang lige over hovedet på mig, for ganske nylig" hviskede hun med næsten utydelig stemme, inden hun vendte blikket væk fra hans, for derefter at lade hånden glide op for at kærtegnene det venstre øre, som om en berøring ville være nok til at heale skaden, men ak nej.
De blå øjne blev fraværende, som hun tænkte tilbage på episoden. Hun kunne blot håbe på, at det ville være det værd i sidste ende.

"Jeg har hårdt brug for en spion.. Det er langt fra ufarligt, og jeg ønsker at du siger ja ikke på grund af pligt, men på grund af tillid" ordene fløj ud af hende, inden hun nåede at stoppe dem, og kunne nu blot se til imens han tog sin beslutning.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 8:12

Han smilede varmt og venligt inden endnu en forsigtig men anerkendende latter krøb over hans læber. 
Personligt niveau? Det overraskede ham alligevel men dog positivt. Selvfølgelig kunne det virke som en pligt når han havde givet et løfte om at hjælpe men sådan så han det ikke selv. Tværtimod faktisk. Charlie gav kun sådan et løfte som en anerkendelse til den han gav det til.

"Det er jeg glad for du siger... Jeg har altid syntes at det virkede bedre på den måde. Men jeg har ikke været så heldig på det personlige så.... Hvordan mener du? Det er nyt for mig..."

Han kiggede lidt forsigtigt i det hun rørte ved øret som om han prøvede at forstå hendes situation. Når det kom til stykket var det ikke så svært at forstå hvordan nogen ting kunne være følsomme at snakke om.
"Det lyder voldsomt.... Men du skal heller ikke fortælle mig om hvad der skete hvis ikke du vil..."

Hendes indledende ord omkring hendes forespørgsel om hjælp, fik ham dog til at løfte et øjenbryn. Men alligevel så stod hans løfte ved.
"Tilliden er der allerede startet på, ellers havde du slet ikke fået den halskæde.... Så det kan vi nok finde ud af... At det er farligt, er ikke vigtigt når man skal hjælpe. Men lad høre..."
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 9:24

De blå øjne faldt på flammerne imellem dem, som hun kort lod sig fordybe i de gullige hav. Varmen var ikke nødvendig på denne solskinsdag, men alligevel havde samtalen hurtigt taget en drejning, som hun ikke havde regnet med. Dette var hurtigt gået hen og blevet en anelse tæt på, hvilket i forvejen var noget Angelie bestemt ikke var god til at udtrykke.

"Jeg er bange for jeg ikke kan forklare hvordan.. Jeg har aldrig.. Allieret mig med andre" forsøgte hun st forklare ham, inden frustrationen fik hende til at rive i de røde lokker, hvorefter hun hastigt kom på benene, for derefter at gå i ring omkring ham og bålet.

"Det ligger sådan.. Nogle gange er vi bare nødt til at gøre noget for det større billede" her talte hun selvfølgelig om episoden med at blive døv. Hun ønskede ikke, at han ville misbillige hvad hun havde foretaget sig.. Hun kendte ham trods alt slet ikke.. Endnu.

Han sidste sætning fik hende til at stoppe op bag ham, inden hun gled ned i en hugssiddende stilling bag ham, for derefter st lade læberne hvile nær hans øre. "Jeg skal bruge en infiltrering af Zureshalons linjer og formål.. Alt, selv den mindste detalje, som hvad han spiser til morgen, er en nødvendighed for mig" stemmen var hviskende, rolig og næsten varm og kærlig, som hun forklarede varulven dette.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 11:46

"Jeg kan udemærket mærke at det er nyt for dig.... Nogle ting skal heller ikke forklares, de er bare som de er... Men så håber jeg da at en såkaldt Alliance vil hjælpe dig som du har hjulpet mig..."

Han kiggede selvfølgelig efter hende som hun rejste sig og gik rundt. Det virkede mest af alt som om hun ville skyde en tanke fra sig. Men hendes frustration var tydelig dog valgte han ikke at kommentere det. Det var hendes sag så hun skulle nok sige det hvis han skulle vide det. "Det har jeg ligeledes gjort... Ting som de fleste ville frastøde"

Da hun så satte sig på hug bag ham, lukkede han øjnene og lyttede til hendes ord med et forsigtigt smil. Hun var jo den eneste der var kommet tilbage efter at have sagt de ville.
"Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det eller om jeg er specielt diskret... Men har du en idé så gør jeg det gerne... Det er det mindste jeg kan gøre...."
Så rejste han sig langsomt imens han vendte sig så hun også kunne rejse sig.
Som han tårnede op over hende, kiggede han ned og smilede varmt og sagde lokkende: 
"Og hvis du vil kunne høre igen..... Så kender jeg en der kan hjælpe dig...."
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 12:23

For første gang fik hun fornemmelsen af at hun talte for meget, hvilket ikke var noget hun gjorde. Der måtte være noget over denne person, der fik hendes tunge på gled. Ordene plaprede ganske enkelt ud af hende, og hun måtte erkende, at det var rart på et plan, med fornemmelsen af at kunne snakke med en ligesindet. En der intet forventede af hende, forlangte eller skabte sig.

Nogle brummende accepterende lyde kom fra hende, inden hun lod blikket hvile imod flammerne, som han talte til hende endnu engang for derefter at rejse sig. Med hans højde på godt og vel to meter, var Angelie selv omkring halvandet hoved mindre, hvilket tvang hende til at læne hovedet bagover, for at kunne se op på ham fra hendes hugsiddende stilling.

De næste ord han sagde, fik hende til at glemme alt andet på nuværende tidspunkt, inden hun næsten sprang op i stående stilling. Øjnene udvidede sig om muligt, med et genskær af håb, som hun blinkede et par gange. "Vir.. Virkelig!?" Stemmen var intet mere end blot en lavmælt hvisken, som hun måtte lægge bånd på sig selv, for ikke at ruske let i ham Af ren utålmodighed for at høre mere.

"Ville du virkelig gøre det.. For mig?"
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 13:36

Han kiggede ned på hende med et varmt smil der fortalte om hans oprigtighed. Hendes selskab alene var en forfriskning fra den sidste tid og det at hun så blev så entusiastisk, var endnu bedre. Det gav endnu større grund til at smile. Noget Charlie havde manglet i den sidste tid.
"Nu skal vi bare finde ud af hvordan jeg skal kunne komme tæt nok på Zuresh til at jeg kan hjælpe dig.... Jeg har ikke lige prøvet den slags før så jeg håber du har ideer..."

Charlie havde selv prøvet at gå med en sans isoleret, dog var det ikke fordi den var skadet. Og bare det at kunne høre, gjorde virkelig at man følte sig mere sikker og knapt så isoleret fra verden omkring sig. 
Han lagde sin hånd på hendes skulder og gav den et meget forsigtigt klem og blinkede til hende.

"Selvfølgelig.... Hvorfor ikke? Du har jo ikke tvunget mig til noget eller forsøgt.. Jeg vil gerne give igen så du forstår hvor meget jeg sætter pris på hvad du har gjort for mig. Også selvom du ikke nødvendigvis ser det selv...."
Han virkede som om han skulle til at sige mere men blev afbrudt af en høj rumlen fra hans mave.
Meget flovt, kiggede han på hende og rystede på hovedet af sig selv.

"Ups..."
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 13:59

Øjenbrynet hævede sig en anelse i vejret, som hun sigende lod blikket nærstudere ham tålmodigt, fra top til tå. "Med din.. Størrelse.. Vil jeg forestille mig et møde er rigeligt" mumlede hun som en kommentar mest af alt henvendt til sig selv. Så var der samtidig plusset, at han havde den gigantiske varulveform. Charlie ville bestemt være en fremragende bodyguard.

Det forsigtige klem om hendes skulder, fik hende til at se op, tids nok til at se blinket, for derefter at lytte til ordene. Han virkede så godhjertet, og hun ville have taget ham for at være det, hvis ikke det var fordi hun havde set ham knække nakken og flænse kroppe i stykker.
"Jeg ville være i evig.." Hendes sætning blev afbrudt af den høje rumlen efterfulgt af det pinligt berørte blik.

I starten forsøgte hun at holde masken, men hun endte med at knække over i en let, klukken, inden hun skjulte munden bag sin ene hånd.
"Lad os finde dig noget mad.. Byen? Eller vildt fra skoven?" Så stor en gut indtog garanteret også en god mængde føde.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 16:38

Charlie løftede øjenbrynet og gengældte hendes vandrende blik med et vandrende blik rettet mod hende.
"Min størrelse? Det kan selvfølgelig sagtens være. Jeg har jo passet på folk før så mon ikke han kan bruge noget i den stil"

Han lod hende lige grine færdig over den voldsomme lyd der kom fra hans mave, dog virkede han overhovedet ikke sur. Han ville jo nok selv have moret sig lidt over at have stået i den anden ende af den situation. Så kløede han sig ganske kort i nakken hvilket fik ærmet af hans t-shirt til at revne. Dog lagde han ikke rigtig mærke til det.
"Altså.... Hvis det skal være inde i byen kan jeg ikke give.... Men hvis du kan vente på det bliver tilberedt, så kan jeg godt fange noget fra skoven?"

Så stod Charlie med et lidt flovt smil og ventede på hvad hun helst ville. Samtidig tænkte han lidt over hvor speciel hun egentlig var. Første gang han mødte hende, var hun kold som is når vagterne faldt alle steder omkring dem. Og her stod hun med et barns håb.
"Så kan jeg også fortælle dig om ham der kan hjælpe dig"
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 17:59

Hvis denne dragemand mindede det mindste om den person hun selv havde været oppe at kæmpe imod, tvivlede hun på, at en stærk allieret som Charlie, ikke ville blive fejet af vejen.. Forhåbentlig.

Nikket kom fra hende ganske automatisk. Hub havde heller ikke regnet med, at han ville være i stand til det, eftersom han ikke havde været fri i alt for lang tid. "Personligt foretrækker jeg byen, det er nemt" svarede hun med et drilsk smil, inden hun satte sig i bevægelse.

Hun havde med vilje ikke kommenteret det revnede ærme, eftersom han trods alt ikke kunne gøre noget ved det, udover st forsøge at krympe en anelse.
Desuden forventede hun, at han fulgte med hende, som hun satte retningen ind imod byens udkant.
Kort stoppede hun dog op, inden hun småløb tilbage til søens bred. Her bukkede hun sig, for st samle den halskæde op fra jorden, inden de luntende bevægelser sørgede for, at hun kom tilbage ved hans side.
Hånden rakte kæden frem imod ham, tilbød den, da hun trods alt havde brugt den til at finde ham.

Hun var ikke klar over om hans mystiske magi ville virke uden for lejrens rækkevidde, så samtalen ville sikkert blev envejs endnu engang, men hun havde nydt at kunne have en samtale med en anden.. Det ville aldrig blive det samme i drømmene, som i virkeligheden.

"Jeg vil meget gerne høre mere.. Det er som at mangle et ben, jeg føler mig.. Ukomplet".
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 18:22

Charlie gengældte det drilske smil inden han strøg det stadig let fugtige hår om bag øret med den ene hånd.
"Så tager vi vel byen? Det er også ved at være noget tid siden. Jeg håber dog du kan leve med jeg er lidt kræsen. Jeg spiser ikke junkfood. Jeg skal helst bevare en sund krop for at lette mine forvandlinger"

Da hun så skiftede retning mod skovsøen, lagde Charlie selv mærke til det revnede ærme og at han havde helt bare tæer. Så han udnyttede det ganske kort og løb tilbage til lejren hvor han tog en sort skjorte på. Ganske vist var den anstrengt men den var lavet af noget solidt stof så den lod til at holde. Dog kunne han ikke rigtig lukke de øverste to knapper men det klædte ham dog.
Så tog han hvad der for andre ville være gigantisk store kondisko og skyndte sig tilbage. Det passede ca med hvornår hun kom tilbage fra søen også.

Da hun så holdt halskæden ud mod ham, lukkede han hendes lille hånd om den og smilede varmt til hende. Samtidig ville han kort forklare hvordan den specielle måde at tale virkede.
Igen så han dybt i hendes øjne og hans stemme kunne igen høres.
"Behold du den.... Kald det en gave. Hvem ved, måske får du brug for den en dag. Og imens jeg husker det.... Vi kan tale på denne måde så længe vi ser hinanden i øjnene..."

Igen gik turen mod byen imens han forklarede om hvordan hun kunne få hørelsen tilbage:
"Jeg forstår dig så udemærket. Ham der kan hjælpe dig bor på det mørke citadel et stykke ude i bjergene. Det eneste du skal vide om ham er at man kan ikke lyve for ham... Han ser folk for hvad de virkelig er."
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 18:53

Af en eller anden årsag havde hun forventet, st han var typen der åd kilovis af råt kød, hvilket var et syn hun let kunne more sig over. Hendes hånd viftede let imod ham, som stemmen talte. "Du kan bare få kaninføde i form SF mælkebøtter og salat så" ironien var let at høre i hendes stemme, da hun ikke regnede med st det var hvad han faktisk havde lyst til.

Det undgik ikke hendes skarpe blik, at han havde været tilbage for st skifte til en skjorte og sko, imens hun selv havde været nede for st hente den kæde, som hans fingre foldede sig om hendes hånd, for at lade hende vide, at hun skulle beholde den.
Hendes pupiller udvidede sig en anelse, som hun stirrede ind i hans blik. Så det var sådan det fungerede, øjenkontakt. Det virkede ufatteligt simpelt.. Praktisk og simpelt var vel godt.

Selvom elegance lå naturligt til hendes art, var det alligevel en anelse besværligt, at gå i hans tempo, og samtidig have øjenkontakten, for st kunne høre hans stemme.
Hun var ikke sikker på hvad hun skulle mene om denne person, der ville kunne hjælpe hende. Det lå ganske naturligt til hende, at være kryptisk og fortie dele af sandheden, for at dreje situationer til hendes fordel. Denne person ville om muligt kunne rykke hele den opbyggede facade ned med et enkelt blik, og efterlade hende sårbar. Måske det ville være smartere at leve resten af livet som døv?
En klump, der havde befundet sig i hendes hals siden han nævnte denne person, blev langsomt sunket, inden hun langsomt nikkede. Han ville vel ikke sende hende ud i direkte død.

Allerede inden hun vidste SF det, så hun restauranten vokse i horisonten omkring en snes meter fra dem. Hun havde besluttet at dette ville være et godt sted, da udvalget SF mad var rimelig varieret. Der måtte vel være noget, som han ville kunne spise.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 19:17

Hendes kommentar om hvad han så kunne få at spise, fik ham til at grine noget højere og rystede så på hovedet.
"Så sippet er jeg heller ikke.... Men det der kommer i burger og den slgs er nærmest ikke værd at kalde for kød. Og ja.... Jeg spiser jo ikke ligefrem let. Så hellere en god steg eller bøf"

Han blev enig med sig selv om at vente med at snakke videre før de var kommet ned og sidde, da man i forvejen tydede hvor besværligt det kunne være at gå samtidig. Det var nu også sjældent at man gjorde det.
Men det han tænkte mest over, var hvordan han skulle få hende til at være mere rolig om den der skulle hjælpe hende med at få hørelsen tilbage.

Restauranten virkede til at være et rigtig hyggeligt sted med nogle borde udenfor. Hurtigt var han henne og tage stolen ud for hende, hvorefter han satte sig overfor. Noget længere henne var der få blikke der blev kastet i deres retning men når man havde Charlie's størrelse eller hendes skønhed, så ville der være blikke.

Inden der kom nogen og tog deres bestilling lod han de varme øjne hvile i hendes og beroligende ord lød i hendes indre:
"Jeg ved godt det lyder overvældende... Men du har intet at frygte så længe du er ærlig. Hvis der er noget du ikke vil svare på, respekterer han det også... Ellers.... Lad os starte med at slappe af bare dig og mig uden at bryde hovederne for meget... det skal jo ikke lyde som en forretningstale"
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 19:46

Galant. Hun nåede end ikke at løfte hånden for selv at tage stolen ud, før denne allerede havde gjort dette. Let placerede hun sig på den tilbudte stol, inden hun ventede på, at han havde taget plads over for hende.
Blikkene der blev sendt imod dem, log Angelie sig ikke mærke med. Efter mange år i hendes position havde hun vænnet sig til dette.

I stedet lod hun albuerne hvile imod bordkanten, for derefter st lade hagen hvile imod hendes flettede fingre, for derefter at betragte ham næsten nysgerrigt.
Hans ord lød i hendes indre, som en beroligende trance, der svagt lagde sig om hendes opbrudte sind.
Hendes vejrtrækning var rolig, som hun lod stilheden falde ganske kort imens et lille gruppe passerede dem.

"Jeg vil ikke være utsknmelog og takke nej til så generøst et tilbud.." Ordene kom omhyggeligt fra hende, inden hendes blik vendte sig imod tjeneren, der langsomt nærmede sig for at tage imod deres bestilling.
"En kyllingegratin med et glas hvidvin" sagde hun roligt, inden blikket hvilede sig imod Charlie, for at vise, at han kunne vælge hvad end han ønskede.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 20:10

Han kunne nærmest mærke den ro der sænkede sig over hende, hvilket også fik ham til at nyde roen mere.
Det var et eller andet sted også en ny ting for Charlie at være så rolig omkring en anden. Men på alle punkter havde hun været oprigtig overfor Charlie og hjulpet ham da han havd det allersværest og var berøvet sin frihed.
"Jeg håber da det kan bruges. Men det er selvfølgelig også op til dig om du vil bruge det"

Efter hun havde bestilt så kiggede Charlie hurtigt på kortet og virkede lidt forvirret. "jeg... Den menu med steak og kartofler.... En fadøl til?"
Han følte sig som en idiot når han sad og bestilte sådan men så igen, han havde jo aldrig prøvet det før.
Tjeneren nikkede og gik så efter deres bestilling hvorefter Charlie vendte blikket tilbage mod hende og sagde stille:
"Jeg fik vist aldrig rigtig takket dig for at sætte mig fri...."
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 20:26

Hun var efterhånden opdraget til, at hvis man blev tilbudt sådan noget, så ville det være uhøfligt at takke nej, hvilket hun heller ikke havde i sinde at gøre. Hun havde overvundet værre ting, end at skulle fortælle sandheden til hvem end denne person skulle være.

Smilet var diskret skilt i mundvigen, som hun betragtede ham i hans uvante omgivelser. Hvis hun havde været i hans situation, ville hun formegentlig trodsigt have påstået st restaurant ville være en dårlig ide, så hun var nødt til at give ham en vis respekt for st udforske nyere områder.

Som han talte til hende, rystede hun blot på hovedet, for st sige, at han ikke behøvede st takke hende. "Din frihed burde være blevet dig givet længe før den dag" påpegede hun bestemt, inden hun rettede ryggen en anelse. "Så pragtfuldt et eksemplar af varulv bør ikke være indespærret", hvilket da også havde været en SF grundene til, at hun havde sat ham fri. Mange andre var der også, men et sådan dyr skulle leve frit, så frygt og respekt blandt folket.. De rolige tider havde gjort, at folk ikke længere vidste hvad sådanne ord betød.

"Jeg gjorde hvad enhver anden burde have gjort for længe siden.. Desuden.. Må man sige det har kommet mig til gode, ikke sandt"
Angelie
Proficient (Rank 16)

Indlæg by Nightrage on Ons 30 mar 2016 - 20:38

Han følte sig selv blive en halv meter højere af stolthed da hun valgte at kalde ham for et pragteksemplar. Den slags anerkendelse havde han kun hørt udtrykt i skrig, og rædsel når han gik amok.
Hans blik blev lidt mere alvorligt men beholdte dog hans rolige smil inden han lagde hænderne på bordet.
"Jeg føler jeg burde takke dig... Jeg ved ikke om jeg er et pragteksemplar men mange tak.... Jeg føler jeg burde takke dig fordi at jeg havde ikke holdt for evigt. Før eller siden hvis en varulv bliver holdt spærret inde på den måde, forsvinder den sidste gnist af menneskelighed der måtte være tilbage. Så er der kun en blodtørstig dræbermaskine tilbage der ikke kan kontrolleres eller beroliges"

Det var selvfølgelig ikke til at sige helt præcist hvor længe han havde holdt. Men før eller siden ville Charlie være død og det kun ville være Nightrage der var tilbage.
Tjeneren kom nu med deres drikkevarer og fortalte hvordan maden snart var klar. Efter tjeneren var gået igen, smagte Charlie på sin fadøl og trak lidt på skuldrene.

"Sådan kan man vel også se på det.... Jeg vil i hvertfald gøre hvad jeg kan for at det kommer dig til gode..." Så blinkede han over kanten af sit glas og sagde: "Forresten nu du sagde pragteksemplar....Du ser fantastisk ud, ved du det?"
Nightrage
Competent (Rank 10)

Indlæg by Angelie on Ons 30 mar 2016 - 20:52

Si nået åbnede sig op for hans talen, som hun nysgerrigt lænede sig tilbage imod ryglænet. Hun kendte personlig meget lidt til varulve, deres skikke og sindstilstande. Hun havde endnu ikke haft æren af at være i nærheden Af disse væsner førhen, men det var bestemt en positiv overraskelse.

Som glasset blev stillet foran hende, løftede hun det let i en lydløs skål, for derefter at drikke en enkelt mundfuld. "I så falde.. Var det så ganske lidt.. Det glæder mig, at du nåede fri i tide" svarede hun derefter ganske langsomt, inden hun stilte glasset, forbereder at dreje det ved stilken imellem hendes pege- og tommelfinger.

Som han kommenterede hendes ydre, sendte hun ham et ganske tilfreds smil. Det var ingen hemmelighed at grimme elvere ikke fandtes, og hun var ingen undtagelse. Alligevel var hun vel kvinde, og et kompliment var altid velkomment. "jamen mange tak". Lød stemmen venligt, imens tankerne begyndte at kredse rundt.
Et par enkelte blink med øjnene tvang dog tankerne til side, inden hun drejede glasset en enkelt runde mere, for derefter st slippe det, da maden ankom.

Hendes næsebor udvidede sig en anelse, som aromaen tvang sig vej indenbords, og fortalte at hvis der var gået en anelse længere, ville det havde været hendes tur til at blive pinligt berørt over knurrende maver.
Angelie
Proficient (Rank 16)

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Next

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen