Vie La Mort
Velkommen til Vie La Mort.
Login eller lad dig blive registreret i denne magiske verden!
Latest topics
» Ready for our weekend? (Charmeine Love)
Today at 20:03 by Charmeine Love

» A beautiful night.... (Cherish Radcliff)
Today at 18:47 by Caleb

» I am really worried Doctor.... (Angelique Dümont)
Today at 18:39 by Zakaroff

» I know I did something wrong... but I'm not sorry - Niklaus XXX
Today at 13:46 by Harry Jepsen

» Face Claim
Ons 6 dec 2017 - 14:09 by Ryuu

» Dance of the Brush (Cherish Radcliff)
Ons 6 dec 2017 - 7:59 by Cherish Radcliff

» Do I know you? - Aleksei
Lør 25 nov 2017 - 19:18 by Aleksei

» How about no?
Man 20 nov 2017 - 1:52 by Roar

» Big changes - Khá
Lør 18 nov 2017 - 16:31 by Charmeine Love

» It is just fun! - Edward
Søn 12 nov 2017 - 22:40 by Edward Charleston

Statistics
Der er i alt 674 tilmeldte brugere
Den sidst registrerede bruger er Sigrid

Vores brugere har i alt skrevet 240092 indlæg in 12012 subjects

Vigtigheden af et Avatar?

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Vigtigheden af et Avatar?

Indlæg by Malakel the Vanquished on Lør 2 feb 2013 - 22:58

Vigtigheden af et Avatar

Jeg er trip trap TRÆT af avatar-bitching. Jeg oplever så mange gange folk der ikke kan finde ud af at skille en karakter fra dets avatar. Jeg synes ikke at den diskussion (og det jeg har med mig i min sæk julemands kuld og bavl) hørte til under Faceclaim, så nu giver jeg den sin egen lille box af nedern.
_
Svar som jeg ikke vil svare på under Faceclaim:

Mili - Jeg skrev også at det nok ikke var tilfældet her, det var heller ikke et angreb på dig, og det var ikke et faktum at det var sådan det var. Men det er sådan jeg har oplevet at det tit er. Folk spørger: ej jeg skal finde et sexet billede, hva skal jeg tage?! Hva synes du er lækkert? - Det for mig bare til at hvæse som en kat der har fået sennep! At man skifter sit tidligere ud med en slutty kælling der laver model pose. Jeg forstå det ikke, hvis man vil have karakteren er sexy, så beskriv den i en sexy post O.o?

Det er godt at høre at det er sådan du anser dit avater og at dit avater ikke er noget alt for fatalt. Jeg forstår godt at man bruger det som en inspirations kilde og et kick til at emne med karakteren, og få et indblik selv i karakteren, men når man kommer derud at ens avater er ens karakter?

_

Svar slut, nu til X-tra guf:

Jeg kan godt forstå at folk hopper fra den ene bruger og karakter til den anden, hvis der ikke er mere dybte end det fix et godt billede kan give. Det er på grænsen til at man må tænke: jamen, hvorfor skal et billede have nogen form for fatal indflydelse på ens karakter? Som barbie dukker vi har klippet håret af og nu er den ikke fin mere så nu vil vi have en ny.

Jeg har selv skiftet avatar mange gange, fordi at der bare ikke er et billede der 'passer' på min karakter. Jeg kunne sagtens finde et pænt mande billede eller et billede af Michael Kessler med brækket tud, og sige nå så ser han sådan ud! Men fakt er at gode karakterer udvikler sig.. skaber sig for dig, og fra du begyndte til du slutter kan karakteren se fuldstændig anderledes ud i dit hoved end hvad du først antog. Hell, Ma'lakel startede ud ud fra et billede af en random manga dude jeg synes var sej, og nu er han bare SÅ meget mere end et billede nogensinde ville kunne fladt ud beskrive.

Så det er derfor at jeg bliver nød til at spørge.. HVORFOR.. er et avatar så vigtigt? Hvorfor kan vi ikke bare beskrive vores karakterer til bedste kunnen? Lade fantasien udvikle sig, kreativiteten sætte ingen grænser og se hvad der sker? Frem for at lukke os selv fast på et billede af Kate Winslet eller Viggo Mortensen? Eller hende den sexede med strømperne fra Topmodel?

Hatten af for dem der kan finde ud af det, og som kan balancere på den knivspids det åbenbart er at have et avatar af en kendt eller hvad pokker. Jeg synes bare ikke at det skal være så vigtigt. Det der skal være vigtigt er karakteren. At den afspejler en følelse som passer på ens karakter; fedt! At man finder et billede der har samme øjn, hårfave, hud og andet; FEDT! Men at man som en igle suger sig fast til et billede af en specific person og siger: JA' VE' IKK' AF Ò.Ó!! ~ låser det ikke lidt? Det er billedet, det billedet fortæller, den stemning billedet har i sig, den personlighed modellen/figuren i det udviser der skal være begrundelse, ikke at hun er sexet, 'jeg så ham i en film og han var mega lækker, ham tager jeg', 'neeej se hun er figursyet!' - NOT OK!

RRrrrrrrr *Indsæt vred woookie*.

Til dem der så har fundet MODELLEN der både har deres karakters personlige udstråling, looked og alt; Scoooorree ~ !
MEN.... til dem derude der har et avatar af alle de forkerte grunde... STFU and go read about character development on wiki.

Faktisk burde vi alle tage nogle sekunder til at stille os selv det spørgsmål; hvis jeg nu slettede mit avatar, og KUN havde mit indre billede af hende, uden at relatere til et avatar hun lige har haft, hvilket ansigt har hun så? Smiler hun, er hun vred, har hun virkelig skovsnegl?

Who knows we might learn something? ..... Dun yeh think?

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Antal indlæg : 1467

Tilbage til toppen Go down

Re: Vigtigheden af et Avatar?

Indlæg by Wyatt Moore on Lør 2 feb 2013 - 23:20

For mig er et avatar meget vigtigt, det indrømmer jeg gerne.
Jeg har svært ved folk der ikke har et menneskeligt avatar som jeg kan relatere til og jeg elsker selv at bruge mange timer på at få min karakter og avatar til at smelte sammen i et :)

Wyatt Moore
Competent (Rank 11)

Antal indlæg : 462

Indlæg by Gæst on Lør 2 feb 2013 - 23:26

Interessant opsætning der * peger op*

Der er et hav af gode argumenter, og egenlig vil jeg ikke modsige dem...blot hælde et par dråber af faktorer der kan spille ind, ned i dit hav , if I may ? :)

Vi og vor hjerner er jo meget forskellige....Nogle tænker meget i billed form og andre stimuleres ( her menes ikke seksuelt ) mere visuelt og dermed får et spark i kreativiteten.Her kan et picture være enormt behjælpeligt.

Som før.....hvorfor nøjes med et krydderi når man skal lave en profil? Man kan da forene og afprøve noget forskelligt?

Jeg elsker at stoppe billeder ind, men vælger ikke dem hvor jeg nødvendigvis finder hende smukkest, mere nogle udtryk og stemninger der ligge i billederne....og kan beskrive hendes sindstilstand eller en følelse , der komplimenterer de ord jeg selv vælger at føde læseren med.

En anden lille dråbe er, at ikke alle har en skrivestil der vil yde karakteret ret og nuancerer brugerene herinde.

Helt ærligt...hvor ofte bliver dette kort ikke spillet ?
( ikke at der er noget galt, min pointe er bare ,hvis billedet røg ville en stor del af de kvindelige profiler have denne ordlyd)

Silkeblødt hår
Perfekt og fejlfri hud
Store bløde læber
Smukke dådyr øjne( her finder der så en farve variation )
Perle række af hvide tænder
Perfekte bryster
God fast røv
Flot talje
Slanke fingre

Alt i alt uimodståelige kvinder der ved at blinke eller smile kan lægge alle mænd ned.Men når jeg kun læser beskrivelserne sådan , så siger de ikke så meget ( måske er jeg selv meget visuelt orienteret, det ved jeg sku inte XD)

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke er ude efter nogen her, på nogen måde!
Jeg er ikke bedre til selv at finde på beskrivelser- så jeg undlader oftest disse ting , da der er de her pics i min profil- og lader det så være op til den der møder min karakter hvad han eller hun mener om hele den samlede pakke, og fordi jeg ikke har en lyst til min karakter skal opfattes som perfekt.Det er de små krakkeleringer både inden i og uden på , der efter min mening gør folk spændende.
Det er bare min oplevelse som læser at en stor del female beskrivelser ofte lyder sådan, og uden et billed til at differantier det....vil det blive lidt gråt i gråt hurtigt.

- men et herligt emne at dvæle ved...og tænke over, indeed :)

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 2 feb 2013 - 23:32

Ej, jeg tilføjer lige.....

Jeg ved godt det ikke var et angreb på mig, jeg elsker bare og bliver optaget af de emner der er interessante når vi sidder med forskellige holdninger :)

Og det er sjovt du siger det....for jeg bruger kun Milli her....og så en anden på min første karakter.De er meget ens af personlighed...og nogle gange kigger jeg på billeder af finker.....og der er ingen...ingen der appelerer til mig, til brug til min karakter.
havde jeg ikke fundet hende her....så havde jeg sku nok ikke kunne emne, for andet har bare ikke fungeret.
Så ja....det er et udtryk for hvor meget Ava og navn og indhold smelter sammen...som en lille female pinocchio der kommer til live XD

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 2 feb 2013 - 23:38

jeg ikke en der gå efter det først og mest sexy avatar der er, jeg tager mit ava efter hvad for en race jeg nu end spiller som, og derfor kom jeg frem til Chris Pohl da han minder meget om en vampyr IRL.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Lør 2 feb 2013 - 23:46

I hear you! Der er ingen fortrolighed med et digitalt billede, som der er med et mentalt - hvilket netop er grunden til at jeg selv har valgt at give Ayde's udseende én perfektion. Hendes tænder - og selv de har ikke være evigt perfekte, og de er det kun nu, siden hun har gået med bøjle. Og det er kun hendes tænder - ikke hendes smil, hendes læber eller folderne i kinderne, når hun smiler.
For jeg har jo selv været sådan en type, som der hentydes til. Og ærligt talt, så har jeg oplevet, at mine karakter var meget ens. Jeg gjorde gerne en masse ud af personligheden og glemte helt, at personligheden ikke talte så meget som det ydre billede - selvfølgelig tæller det, men når ens karakter passer på beskrivelsen af en udtryksløs dukke, så er det ikke så motiverende at læse om. Det hjælper, hvis man har nogle fejl at bygge på - nogle mursten at sætte på plads. Også selvom man mener, man altid bygger videre. Tilbage til min historie; jeg fik altså nok af, at jeg ikke kunne føle mine karakterer, og besluttede mig for at give min indre perfektionist en udfordring. At lave en karakter, der har et flertal af fejl indeni som udenpå. Jeg har i min fortid med rollespil set, at karakterer blev beskrevet som 'almindelige, men et hjerte af guld' eller totalt skønne og stoiske. Det giver ikke meget mulighed for spil, skulle jeg hilse at sige fra min veninde, som tog diskussionen op med mig i sidste uge.

Talt fra hjertet, så kan jeg sige, at Ma'lakel - efter mit hoved - er modig at sige sin mening. Han kan noget med ord. Eller også har han en pæn interesse for emnet - either way, så finder jeg det inspirerende at lære, hvad han har at sige. For han har en pointe og jeg kan godt se den.

Og nu vil jeg ikke blæse situationen op, men for at være ærlig, så er det også urealistisk, at alle er gudesmukke. Selvfølgelig, hvis man er aspara eller elver er man så født sådan, men så mener jeg også, at det er det. Vampyrer var jo også en anden, uskøn race engang - det ville være fedt, hvis man kunne have nogle realistiske vampyrer som Millicent dér!
Man kan sagtens forskønne sin karakter på nogle få punkter og så dedikere dem et par beskrivende linjer i en tråd, så de bliver en større del af karakteren, end det overfladiske look. Det er netop også det, der ligger i, at faceclaim kun er en refleksion og ikke selve karakteren - man må altså gerne lave om på karakterens udseende, selvom man har faceclaim på. Lad nu være med at blive så hys over, at nogen har nakket dit face - du har jo også nakket det. Du kan lige så godt kalde dig selv en copycat, hvis du siger, at faceclaim er lov. Se heller på, hvad den anden person gør med sit faceclaim, og forsøg at gøre din karakter mere unik ved at blive inspireret - inden for rimelighedens grænser.

Men det er også fint, at folk der finder fejl i skønheden spiller. Det gør mig ikke noget - jeg siger kun min egen mening, for at få den ud. Måske er det lidt egoistisk, but what do I care? Og hvis nogen får noget ud af det.. fred være med det, folks. <3

Og jeg tør måske godt sige, at det ikke er det sidste, I ser til den her debat. Eller til mig. Jeg prøver kun at bidrage lidt til alle jer fantastiske menneske,r så I ikke kører fast! For dem af jer, der læser det her og ikke skriver, så skal I vide, at det ikke gør mig noget, i hvertfald. Jeg deltager i diskussionerne for at udvikle mig som menneske, person og rollespiller - men det kan I også sagtens gøre, uden at vi ved af det. <3

Ha' en amazeballs weekend allesammen!
På gensyn!

Sincerely, Ayde's Creator.

Gæst
Gæst

Indlæg by Malakel the Vanquished on Søn 3 feb 2013 - 0:10

Nathan: Men så arbejder du jo også med karakteren Nathan, og den er ikke baseret udelukkende på dit avatar. Det er det jeg har et problem med. Dem der er overfladiske på den måde at du vælger et avater bare fordi at det er sexet, eller fordi at den er kendt, eller pga. af et eller andet mærkeligt pis, der ikke har noget som helst med deres karakter at gøre!

Mili: For det første så tror jeg du misforstår mig en smule :P jeg siger ikke at vi skal afskaffe avatarer, tvært imod, det sætter spice, jeg mener bare at de ikke skal styre vores karakterer på den måde at de for en værdi som ændre på vores synspunkt til karakteren, gør det umuligt at udvikle fordi at well.. De er Jessica Simpson, eller Britney Spears. Det er den overfladiske 'jeg skal finde en sexet billede af en trusse-luder' til mit profil billede, selvom der står hun er en sød pige på 16 der sidder på sit værelse og kan godt lige hotdogs - det er den der mentalitet der siger os at et avatar skal være det sælgende produkt, det guldkorn der skal fodres til andre, ormen på fiskekrogen. Og der synes jeg at vi bliver lazy, og kommer ikke til at udvikle os, hverken skriftligt eller som digtere(forfattere om man vil). For hvis du ikke kan skrive en karakter, pirre en anden med din skrift og dit sprog, bruge dit billedsprog til at beskrive en person så den bliver levende for den andens øjne, jamen.. hvordan kan man så få et godt emne? Hvordan kan vi sætte os ned og sige at vores karakter er dyb? Når det den er baseret på er en reklame som vi ikke tænker over bliver opsat når vi ikke har en tekst der bakker den op?

Ayde: Super fedt med opbakning! Jeg vil dog gerne slå et slag for 'skønhederne' som du er lidt efter - jeg mener det er i orden at have en gudelig karakter, men man skal kunne beskrive den. Man skal få mig/omverdenen til at tro på deres skønhed, på deres guddommelighed og at de er definationen af smuk. Kunne beskrive hvad der gør dem smukke, hvad der gør dem dragene, og så lade det være op til modparten at bestemme om de virkelig er smukke eller ej, den karakters synspunkt, that is. Hvis man kan det, så kan man spille en gudeligt smuk karakter. Man skal ikke se det som at når man skriverman er 'smuk' så er man definitivt smuk i en anden persons øjne, karakterer kan have forskellige ting de finder smukke, så derfor er jeg imod at man siger meget simpelt at en karakter bare er smuk, men skal uddybe hvorfor er han smuk?
Bare for at komme med et andet syn på sagen, for det er ikke 'sildene' jeg som sådan er ude efter her, eller pretty boys, det er kvaliteten af vores karakterer: det er deres dybde, deres udvikling der for mig til at hvæse af folk som bare tager en avatar og så siger: det her er min. Dybde kommer når du spørger dig selv: hvorfor og hvordan?

Choice: Hvis du bygger det på racen, når man har en vampyr kan jeg godt forstå at man gerne vil finde noget der kan relatere til racen og vil have et billede der adder op, men man må heller ikke glemme at racen + avatar, de er krydderi. De er vejledere, men ikke fyldet. Det håber jeg du forstår.

Der skal krydderi til en god bøf, der skal detaljer og perks til en karakter. Avataret har en rolle, men den rolle må ikke blive det mest væsenlige, hvis I forstår mig?

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg by Gæst on Søn 3 feb 2013 - 0:15

Jeg ser en Avatar som noget der giver en visuel side af hvordan ens karakter ser ud, og kun det svageste fingerpeg mod deres personlighed.

Kig på billedet af Artanis, hvad har billedet tilfælles med karakteren? Udseendet.
Den Artanis der er på billedet, er neutral og holder et ansigtsudtryk der er hverken positivt eller negativt. Der er ingen hints om at Artanis i virkeligheden er en venlig sjæl der arbejder på et hospital, men har en anden side af sig selv der er, for at sige det direkte, en morderisk psykopat.

En af mine andre karaktere - Abatu.
Billedet er en mand hvis ansigt er lagt i skygger, en hat på hovedet og et ravngult lys der hinter om et øje. Intet ved billedet der fortæller at han er en gentleman, der er helt igennem ond og utilregnelig. Billedet ser lidt mystisk ud, og det er Abatu også, men der stopper ligheden mellem billedets personlighed, og karakterens.

Iglen - Den typiske brawn no brain, der siger billedet alt om hans personlighed, næsten. Men det er så også fordi hans personlighed er så simpel og overfladisk at den kan portreteres på et simpelt billede.

Egentlig ville jeg ikke have at folk vidste at jeg også styrede denne her karakter, men here we go:

Aide - Billedet ligner en relativt glad pige, nysgerrighed lyser fra hendes øjne. Hvem der ser billedet, vil tro at den virkelig Aide er en falden engel hvis sind er fyldt med skam og skyld? At de synder hun engang gjorde, konstant plager hende? At hun virkelig er relativt indelukket?
Billedet fortæller intet om dette.

For mig skal en avatar til for at give et hurtigt indtryk af hvad karakteren er. En avatar skal ikke passe en karakters personlighed, men det skal dog passe til din karakters tema. Du kan ikke have en brutal og ond karakter, og have en avatar der er ligeså uskyldig som Lille Per.
Jeg håber hvad jeg har skrevet har været forståeligt, syntes i hvert fald selv det giver mening :3

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Søn 3 feb 2013 - 0:21

yessss XD
Citat.:
Mili: For det første så tror jeg du misforstår mig en smule :P jeg siger ikke at vi skal afskaffe avatarer, tvært imod, det sætter spice, jeg mener bare at de ikke skal styre vores karakterer på den måde at de for en værdi som ændre på vores synspunkt til karakteren, gør det umuligt at udvikle fordi at well.. De er Jessica Simpson, eller Britney Spears. Det er den overfladiske 'jeg skal finde en sexet billede af en trusse-luder' til mit profil billede, selvom der står hun er en sød pige på 16 der sidder på sit værelse og kan godt lige hotdogs - det er den der mentalitet der siger os at et avatar skal være det sælgende produkt, det guldkorn der skal fodres til andre, ormen på fiskekrogen. Og der synes jeg at vi bliver lazy, og kommer ikke til at udvikle os, hverken skriftligt eller som digtere(forfattere om man vil). For hvis du ikke kan skrive en karakter, pirre en anden med din skrift og dit sprog, bruge dit billedsprog til at beskrive en person så den bliver levende for den andens øjne, jamen.. hvordan kan man så få et godt emne? Hvordan kan vi sætte os ned og sige at vores karakter er dyb? Når det den er baseret på er en reklame som vi ikke tænker over bliver opsat når vi ikke har en tekst der bakker den op?

Malakel....SÅ er vi helt enige lige nu.
Billed skal komplimenterer ord....og den personlighed man beskriver i profilen, skal i det store hele ses i emnerne.....naturligvis kan man påvirkes at hændelser og personer, så adfærden bliver anderledes....men så er det jo til at se for læseren.
Tror det var Liam der skrev at et alternativ kunne være at fjerne billeder helt, og kun beskrive via ord.But never mind.

Jeg vil runde af, ved glæden over vi nok ikke svømmer langt fra hinanden i dit store hav

Godnat.
:)

Gæst
Gæst

Indlæg by Malakel the Vanquished on Søn 3 feb 2013 - 0:30

Artanis: Jeg føler at jeg bliver misforstået med min hensigt. Og det jeg prøver at sige med det her.

Som nævnt før synes jeg at balancebummen for avatarens vigtighed blev forstyrret når avataren bliver den væsentligste del af karakteren. Når det holder folk fra at beskrive deres karakter's udseende, fordi at avataret gør det for dem. Jeg værdsætter at man skriftligt fortæller mig personens udseende da det er det MIN karakter ville se i et emne med personen. Han ser ikke det fine avater, eller display billede. Og jeg føler at man undervurdere vigtigheden af kropssproget, da kropssproget fortæller meget om en person. Og det kender vi også fra virkeligheden. Vii vurdere blandt andet også folk på deres tøjstil og udseende, læser dem igennem små ting. Hvorfor skal det være så meget anderledes for karakterende?

Udseendet må ikke blive et billede, det er det jeg prøver at sige. Avataret skal ikke definere din karakter, men bare være en appetizer. De skal ikke afsløre hele personligheden, ligesom man heller ikke kan læse en persons dybeste hemmeligheder ud fra deres. Men deres kropsholdning, aura, udstråling, statur - alt det her.. hvor er pladsen til at udvikle det, hvis man ikke har et præcist billede af karakteren i hovedet, og bare den begrænsede rektangel af vores display billede til at guide os.

Oh gud, hvor jeg dog snakker. Tilgiv mig. :P

Mili:

Det var godt at vi kunne forliges (eller noget) :P ?
Heh, du må sove godt! ^^

Sidst rettet af Malakel the Vanquished Søn 3 feb 2013 - 0:32, rettet 1 gang

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg by Towa on Søn 3 feb 2013 - 0:31

(Det kan godt være at i tænker at det her ikke har noget gøre med det hele, men whatever.)

Det er sjovt at sidde og læse de forskellige meninger der er omkring profil-billederne, faktisk så sjovt at efter jeg havde læst dem, kiggede jeg på mine figurer og de billeder jeg har valgt til dem, og jeg fandt faktisk ud af at jeg, ved alle karakterene jeg har, lige bortset fra Towa, har kigget på billedet først og tænkt: Det her kunne blive en fantastisk karakter. Og det skammer jeg mig faktisk lidt over.

Towas udseende har jeg i hovedet, og det er blandt andet derfor jeg har valgt et billede, hvor personen har ryggen til, og jeg tror faktisk at det er derfor jeg har holdt så meget fast i Towa, at han nu er min faste karakter, og de andre bare er side-chars i forhold til ham. Det har fået mig til at indse hvordan jeg vælger mine karaktere. Jeg synes at billederne er vigtige, men efter at have tænkt lidt over det har jeg fundet frem til at billederne kan være fucking lige meget, når du sidder med en fantalastisk karakter, hvis udseende du har i hovedet.

Tak fordi i bragte det på bane. <3
Towa
Competent (Rank 10)

Antal indlæg : 361

Indlæg by Malakel the Vanquished on Søn 3 feb 2013 - 1:18

Towa: Happy that I could reach yeh. Folk er utrolig åbne herinde, hvilket er rart! Og jeg er glad for at du kan se forskellen fra at have en karakter du har lavet ud fra et avatar og til en karakter vis udseende man faktisk selv har skabt. For det giver noget ekstra, og det gør den også så meget mere personlig. At man selv har skabt den. Den er ikke et produkt af et billede på nettet men af dig som person. Det kan man virkelig kalde at skabe!

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg by Abraham Borzakov on Søn 3 feb 2013 - 13:59

When Malakel had spoken, He came up immediately from the water; and behold, the heavens were opened to Him, and He saw the Spirit of Abraham Borzakov descending like a dove and alighting upon Him. And suddenly a voice came from heaven, saying, “This is My beloved Malakel, in whom I am well pleased.”
Abraham Borzakov
Highly competent (Rank 13)

Bosted : Huset Aba på landet i Terre tilhører nu hans afkom, Adrian. Nu bor han i Omari Ménage palæet ved vampyrbanken i Schweiz.

Antal indlæg : 704

http://thatdanishgirl.blogspot.co.uk/

Indlæg by Ahngel on Søn 3 feb 2013 - 14:49

Teacher's pet! :D
Ahngel
Master (Rank 21)

Bosted : Officielle bolig: Hans slot, lidt uden for Paris, Frankrig - Midlertidig bopæl: Lejlighed i Terre centrum

Antal indlæg : 3469

Indlæg by Malakel the Vanquished on Søn 3 feb 2013 - 15:08

*'Smexes Ahngel* ... Get those hotpants on then and we can begin the foreplay! >=3 <3

Liam: Thus Ma'lakel beheld the devine light that descented before him; sent from heaven? Maybe a devine guide with promises of gold and power? But lo, no, the cretin' that granted him these blessing and praising words came from a like minded soul. Agreeing upon the agreed. And with bliss soaring in his creaters heart, he would reach a hand for it and reply(possesed by a mortal redhaired girl):

"Yeh want a snickers ;D?"

An offering so fine that it's chocolate would melt upon the tongue and it's insides would embrace the teeth, in a sort sensual sensation of the tastebuds. None quite as sweet as the first.

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg by Gæst on Søn 3 feb 2013 - 15:37

Men det er vel også okay, at gøre noget ud af ens "karakters udseende?" kaldet 'avatar', uden at det bliver for meget?

Jeg skifter det engang imellem.. når jeg bare har lyst. Det er ikke fordi jeg siger det skal være perfektion. - Og samtidig med så tænker jeg også om personen nu passer sammen med den personlighed jeg vil køre med min karakter. Hvis man kan sige det sådan :c Ellers tænker jeg ikke over hvor "sexy" personen skal være.

Grunden til at jeg ser lidt efter hvordan mit avatar skal være, er at min karakter kan være mere perfekt end mig selv i udseende og personlighed for den sags skyld, og.. ja så er det jo bare url.. og ikke irl? Det ville være noget andet hvis det var irl.. synes jeg.

Gæst
Gæst

Indlæg by Malakel the Vanquished on Søn 3 feb 2013 - 16:14

Valentin:
Man kan sagtens gøre noget ud af ens avatar. Men lige der hvor du kommer med sætningen: "karakters udseende?" kaldet 'avatar - der synes jeg det grænser. Karakterens udseende skal ikke vises igennem et avatar. Et avatar er bare et lille hint og et billede givet til den anonyme men måske kommende emne-partner, så de kan få en ide om udseendet. Men Avataret må ikke blive altafgørende og/eller definitivt være karakteren.

For som du skriver kan karakteren være pænere eller grimmere end en selv, men så er det op til dig at skriftligt formulere og give det større billede af karakteren. Derfor er det vigtigt ikke kun at gå ud fra det lille billede af fx Valentin, som eksempel, men at du kan se ham i helhed. hans kropsbygning, hans måde at bevæge sig på, hans udstråling, har han nu også så androgyne træk? Hvad har han egentlig tilfælles med billedet? Hvad har han ikke tilfælles med billedet. Hvis jeg skulle se ham for mig uden at bruge et avatar, jamen hvordan ville jeg så beskrive ham, bare ud fra det som jeg forestiller mig.

Nu kan vi hænge os i det med perfektion, fordi at det synes jeg er et spændende begreb og det lukker faktisk op for noget godt (luk op for haribo), nemlig HVAD er perfekt? Hvad ser du som er mere perfekt end du selv er? Hvorfor synes du det er perfekt?

SÅ din karakter bliver ikke billedets defination på perfekt, eller fotografen der har taget det, men det bliver din egen. Du er ikke afhængig af dit avatar for at kunne beskrive eller fortælle folk hvor smuk han er fx, det kan du beskrive. Og igen, når vi gør det så udvikler vi os også fordi at så arbejder vi med at give et billede til vores 'læser' altså vores emne partner, og så den måde så kan du give noget videre til den person, pirre personen og få person til at sige: 'han er bare så smuk i mit hoved!' - og ikke: 'Han ser bare så smuk ud - nice avatar'.

Og så følger jeg ikke helt det sidste du skriver med irl og url.. kan du uddybe det?

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg by Gæst on Søn 3 feb 2013 - 16:36

Igen vil jeg bare sige længe leve forskellighed...

Personligt fortrækker jeg at både at læse og skrive om de tanker, overvejelser, handlinger og stemninger karakterene har eller gør sig, end at læse 15 linier omkring deres hænder eller hvordan håret nu lige falder netop den dag ( overdrivelse fremmer forståelse xD ) .
Jeg kan sagtens nyde at læse indlæg der er formulerer meget detaljeret og levende beskrevet ( omkring et udseende) men man kunne vel også vende det om og sige, med et ava er det grundlæggende arbejde ' beskrevet' og man er nu fri til at fordybe sig i selve indholdet af karakteren, dens personlighed, moralen eller mangel på samme?
Jeg ser ikke at en karakter er mere dyb fordi man selv har opfundet dens udseende, faktisk lyder det for mig lidt som kejeserens nye klæder!

Jeg er ikke en særlig ferm skribent, men jeg har oplevet at mange har haft ros tilovers for netop at jeg formåede at gøre mine karakter meget levende, og spillede dem gennemført.Og jeg elsker billeder til min karakter..... Men jeg har ALDRIG opbygget en karakter over et billed.....det er og bliver et supplement.

Det er bare for at lige tippe balancen her lidt, det er ikke helt fair at sætte lighed med en dybere karakter fordi man selv har tænkt sig til et udseende frem for at have ' snydt' sit til et.
Det må vel være hvordan du beskriver personligheden og de handlinger karakteren laver, der er det afgørende.....uanset om man har et ava af den ene eller den anden slags.Eller helt undlader et.

Så er det jo op til skribenten at vise om karakteren er glad, blød, kantet, trist, hidsig , autonom,rebelsk, eller komplet indifferant....og det kan jo gøres på mange måder.
Selv er jeg glad for at bruge metafoer :)

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Søn 3 feb 2013 - 16:39

Jeg skriver bare min mening Malakel og det er sådan jeg har det angående med profil billede :)

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Søn 3 feb 2013 - 19:04

Jeg personligt, har et behov for at have et ansigt jeg kan støtte mig til, når det gælder en karakter. Simpelthen fordi, jeg føler mig "nøgen" uden.
Jeg falder ofte over et faceclaim og dér får jeg en idé til en karakter. Altså, er min karakter bygget op omkring netop dette faceclaim. Jeg går ikke nødvendigvis efter faceclaims der er specielt smukke eller sexede, men blot efter en stil eller en personlig udstråling, som jeg føler jeg kan arbejde med og dermed udarbejde en god karakter ud fra.
Tag, f.eks, Hayden her. Hun er uden tvivl en af mine meget udarbejdede karakterer. Og hun er simpelthen bygget op ud fra mit faceclaim. Derfor er det kun naturligt for mig, at hun også har netop dette ansigt. Måske er dette også bare en vane jeg har, fra sider hvor faceclaim er et krav. Det kan sagtens være. Men det ændrer bare ikke på, at jeg (oftest) finder inspiration til en karakter, når jeg ser en person, der har en stærk udstråling. Og det ser jeg absolut intet forkert i. For mig er vigtigste ved en karakter, baggrunden og hvordan denne har udviklet karakteren. At alle de små dele passer sammen. Og jeg får idéer til hvordan jeg gør netop détte, når jeg ser et ansigt og mine tanker begynder at lege med en historie til denne person.
Man kan så også sige, at faceclaim er noget der opstår på flere og flere sider, så mange må være uenige med dig, på det her område. Ellers ville det ikke være et voksende fænomen. Det er efterhånden noget man finder på stort set alle RP-sider.

Jeg giver dig dog ret i, at der skal lægges overvejelser i hvilket faceclaim man vælger. Personligt, hvis ikke karakteren netop bliver udviklet, ud fra faceclaimet, kan jeg bruge op til flere uger på at finde et faceclaim jeg finder passende og i starten skifter jeg ofte en del, fordi jeg vil have et faceclaim jeg synes passer til min karakter og virkelig skriger dennes navn og personlighed.

Vi finder alle inspiration på forskellige måder. Nogle(deriblandt jeg) finder simpelthen det, at de har et ansigt på deres karakter, som en enorm inspirationskilde og det vil jeg mene er én type RP-er. Ligeså vel som dem der finder deres inspiration i hverdagen, når de går på gaden og ser en hændelse, der måske får idéerne til at flyve, er en anden type RP-er.
Det vigtigste her, synes jeg er, at den ene type ikke er ringere end den anden. Vi tænker bare alle på forskellige måder.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 4 feb 2013 - 10:42

Undskyld sproget i følgende indlæg.
Der skal uhyggelig meget til før min puls vokser over noget jeg læser men denne debat har fået mig til det, vil gøre min bedste i at forblive neutral i mine ord men undskyld hvis der sker 'miss haps'.

Jeg er personligt ligeglad med om jeg bliver mødt med had eller smil på dette men vil sige min holdning til det hele med folk avatars og den brok der har været omkring det.

(Sorry for poor danish)

Det hele gik som småt i gang med et lille indlæg fra Dean kaldet ”FACECLAIM”.
Sad og smilte som det kom frem og var endelig glad for at den kom op, jeg havde forud set af der ville komme brok omkring det. Formoder jeg også at Dean, Liam samt resten af vores elsket admin råd her på siden vidste da de lavede det.

Her er hvad de gjorde Først til mølle Så kom der brok over at de gamle karakteren ikke fik de billeder som de havde haft i længer tid end den nye.

Så hvorfor sagde de ikke bare at de gamle havde første ret?
Jo, det er plain and simple. Havde de sagt det så var der virkelig mange billeder af de gamle (glemte?) karakter som ikke er aktive, hvilket ville betyde at alle de aktive nye blev tvunget til at skifte billede? Det syntes jeg ikke er fair, så derfor syntes jeg personligt at først til mølle var en uendelig gange bedre løsning. Da den gav mulighed til alle aktive til at få deres billeder til at 'hellige' og dermed ikke få andre til at bruge dem.

Syntes det er uhyggeligt så meget opmærksomhed at denne fantaiske ide fra admin's side har fået så meget had i luften, ved at der er nogen der har haft tanken med at forlade siden på grund at det den indlæg har gjort. Hvilket ville være en skam, da denne side har nogen af de sødeste samt rareste folk jeg nogen sinde har mødt, aldrig før har mine kønsskifte tanker blevet taget så positivt imod som her på denne side. Mine barndoms venner har haft støre problemer med det end jer, selv folk der er vand til at jeg spiller kvindelige karakter har taget dårligere imod det end folk på denne side. Hvor blev alt den venlighed af da dette kom op? Ved godt jeg er lidt grov lige nu, men syntes simplehen der er dårligt af folk at reagere så voldsomt på det.

Ideen med at fjerne billeder overhovedet syntes jeg personligt er dum, men er en meget logisk måde at fixe dette problem, så bliver der ved med at være så meget brok omkring dette så vil jeg sidde med et smil hvis det bliver gjort.

Nu blev følgende skrevet: Dean skrev ca. dette(dog med andre ord):

Brugere oprettet efter D. 18/1 – 2013 kan ikke faceclaime et claim som allerede eksistere.
Hvis brugere oprettet før falder sammen og har oprettet en bruger med samme person som FC, har begge disse retten til deres claim. Husk på at et avatar ikke er personen men er en vejledning til hvordan personenen ser ud.

Hvilket jeg syntes er, en fuld stædig dårlig ide, undskyld Dean, men siger blot min mening.
Som skrevet lige før, så startede i med at sige først til mølle, eller i det mindste ligge op til det, hvilket jeg syntes var fint, havde en Zhadalina så ville jeg med et smil bytte hende ud med en anden selv efter jeg har brugt en del til på at lave hende halv blind. Der findes for Ashas skyld 6 milliarder mennesker på denne lille planet. Så hvorfor ikke bare finde et nyt? Vil også væde med at jeg kan finde et bedre billede til hende, men det er ikke vigtigt.
(ohh god jeg endte med at bruge religiøse ting O.o)

Det jeg groft sagt mener med dette er at jeg syntes det er dårligt at i har ændret jeres holding fra at være først til mølle, til både først til mølle og dem der findes da dette post (/FaceClain postet) blev lavet må bare være der. Det syntes jeg er dårligt, og siger gerne at en af de negative stemmer på det post er mig.

Men syntes i skulle holde jer til først til mølle og lade folk brokke sig, ja jeg ved at det er træls at skifte, meget til dem der har brugt meget tid på det. MEN!!! MEN!!

De kunne også tænkes af folk på denne side endelig var venlige modne mennesker? (Wow really?)
Ja nemlig, det billede har jeg fået af folk på denne side, så hvorfor ikke tage det op med dem som har en claim som du også bruger og så tage den over PM. Og snakke om det på et neutral/positivt plan? Syntes det er dårligt at der er sket så meget på grund af alt dette, men vil folk bruge så meget energi på det med FC. Så lad det være det.
Jeg vil dog anbefale at lade det blive som først til mølle og så lade folk ordne det selv, da i admins har gjort det på en virkelig god måde omkring dette. Med både kæmpe oplæg, holde det aktivt så folk kan se det og endda kæmpe ros til Anna for at lave denne ting for at trække tingende væk fra FC. Indlæget.

Igen undskyld til dem jeg har ramt ved dette, men siger blot min mening omkring sagen.

Dette indlæg hedder: Vigtigheden af et Avatar?

Er de vigtige? Ja. Det syntes jeg, dog hvis dette medføre så meget brok at billeder forsvinder. ”Then so be it.”
Jeg har selv brugt tid på mit billeder, og jeg holder af det. Men det ændre ikke noget omkring dette en billede er vigtigt fordi vi bliver forbandet meget påvirket af første håndindstryg. De kan også bruges til at lave en kort start på et indlæg og gennem det få det hele sat i gang så vi kan have det sjovt med dette og er det ikke primært derfor vi sidder på denne side? Det er det i hvert fald for mig. Jeg ELSKER! Denne side, elsker de folk jeg har lært at kende inde på denne side, har endnu ikke mødt nogen i nu som jeg ikke kan lig her på siden. Har mødt karakteren jeg ikke kan lig, men ikke personer.

Gæst
Gæst

Indlæg by Gæst on Man 4 feb 2013 - 15:51

Liam Borzakov skrev:When Malakel had spoken, He came up immediately from the water; and behold, the heavens were opened to Him, and He saw the Spirit of Abraham Borzakov descending like a dove and alighting upon Him. And suddenly a voice came from heaven, saying, “This is My beloved Malakel, in whom I am well pleased.”

Sorry... Had to :3

Gæst
Gæst

Indlæg by Dean on Man 4 feb 2013 - 16:06

For mig er et avatar vigtigt. Men jeg ser ikke min karakter's FC som min karakter. Jeg har jo altid brugt Josh Beech til Dean, men når jeg ser videoer med Josh på youtube er jeg altid like: "Det er... Slet ikke Dean!"

josh er meget feminin, har britisk accent osv osv... Det er Dean slet ikke i mit hoved. Jeg er glad for at have en karakter at sætte på! Jeg er på en anden side hvor en anden bruger Josh Beech, endda en jeg emner meget med og jeg ser slet ikke nogen lighed mellem den karakter og min Dean, trods samme FC. FC er et rart pejlings mærke, men det er ikke sådan jeg stirre på avataret hele tiden imens jeg svare xD

Dean
Highly competent (Rank 12)

Antal indlæg : 651

Indlæg by Malakel the Vanquished on Man 4 feb 2013 - 21:24

First off.. Jeg siger ikke at et avatar er forkert at have et forhold til. Jeg siger heller ikke at man ikke må bruge tid på sit avatar eller tilskrive det en vis betydning. Det jeg siger, det jeg mener og det jeg generelt gerne ville ud med var at jeg synes at det ikke skal have så stor en vigtighed at vi bitcher omkring at dele det med nogen. Hell, det skal jo ikke være den karakter. Det er det jeg gerne vil ud med.

Fred med at hver sin person har hver sit forhold til det, men jeg er bare bekymret over at vores avatar bliver så sindssyg en del af vores karakter at den ikke for lov at udvikle sig udseendesmæssigt, fordi at vi låser os fast på ét bestemt billede. Når vi skal beskrive dem, hvordan beskriver vi dem så? Kan vi virkelig beskrive dem i grunden? Eller beskriver vi et billede når vi gør det?

Valentin: Jeg antog at du spurgte mig om noget, erko svarede jeg og bad dig uddybe. Det var ikke et angreb eller noget, just plain out conversation :P

Also.. Det her er ikke en stor bitchborn debat af Ryll det er bare en muglighed for mig, og possibly andre til at tale åbent omkring, avatar's? Why are they so god damn important to the point where we whine about it? And if yeh dun think so.. hvorfor er de ikke? Der er ingen der er sure i skralden over noget, det er jeg i hvert fald ikke.

Alle ser et billede og tænker, fedt, for nogle ideer udfra det. Hell I did too back in the day, det jeg taler om er at ens avatar bliver ens figur, på den måde at man ikke kan se karakteren i helhed. Også det faktum at der er folk der går mere op i sexede sokker og blondiner, so on and so forth.

Hayden: Jeg prøver ikke på at sætte en linje imellem forskellige typer roleplayers. Det jeg gerne vil spørge om og gerne vil have folk til at forsøge at gøre er... prøv at gør jer uafhængig af jeres avatar? Du siger at du skal have et ansigt på af din karakter, kan du ikke lave det billede rent mentalt? Tænke over hvordan hendes læber er formet, hvordan hendes hovedform er, har hun en lige eller kroget næse, har hun lange øjnvipper eller ej. Det er det jeg gerne vil have folk til at prøve på..
Ellers fed kommentar, I respect yeh opinion.

Zhad: Daym woman, tha' was long. Jeg kan ikke kommentere på admins valg eller gøre måder, jeg ved bare at de gør hvad de kan for at gøre jer alle sammen tilfredse. Og synes de gør det godt.
Rest, enig.

Dean: Igen, et avatar må gerne have værdi, men shiiittt... no bitch-wars because of it. Synes det' fint på den måde, men man må bare ikke lave avataret til centret for karakteren, og det gør du jo så tydeligvis heller ikke når du sagtens kan løsrive dig fra det. Which means, yeh aint part of the problem.

Artanis
: One link:
http://catmacros.files.wordpress.com/2009/11/look_at_kitten_stfu.jpg?w=720 <3

Håber ikke jeg støder nogle eller gør folk pissed (even though if I do theres prolly a good reason for it), men igen.. det her er ikke en wookie ass debat, det er bare et simpelt budskab og en lille bøn til folk om at luk øjnene, glem avataret og prøv at se jeres karakter for jer. Hvis i ikke kan det, maybe... work a little more on it?

Malakel the Vanquished
Proficient (Rank 17)

Indlæg by Gæst on Tirs 5 feb 2013 - 0:47

@Malakel the Vanquished skrev:Ayde: Super fedt med opbakning! Jeg vil dog gerne slå et slag for 'skønhederne' som du er lidt efter - jeg mener det er i orden at have en gudelig karakter, men man skal kunne beskrive den. Man skal få mig/omverdenen til at tro på deres skønhed, på deres guddommelighed og at de er definationen af smuk. Kunne beskrive hvad der gør dem smukke, hvad der gør dem dragene, og så lade det være op til modparten at bestemme om de virkelig er smukke eller ej, den karakters synspunkt, that is. Hvis man kan det, så kan man spille en gudeligt smuk karakter. Man skal ikke se det som at når man skriverman er 'smuk' så er man definitivt smuk i en anden persons øjne, karakterer kan have forskellige ting de finder smukke, så derfor er jeg imod at man siger meget simpelt at en karakter bare er smuk, men skal uddybe hvorfor er han smuk?
Bare for at komme med et andet syn på sagen, for det er ikke 'sildene' jeg som sådan er ude efter her, eller pretty boys, det er kvaliteten af vores karakterer: det er deres dybde, deres udvikling der for mig til at hvæse af folk som bare tager en avatar og så siger: det her er min. Dybde kommer når du spørger dig selv: hvorfor og hvordan?

Det er præcis det, jeg mener. Det er faktisk et meget godt råd og jeg tror, at selv dem der ikke spiller rollespil så tit eller ligefrem er helt nye til det, også ville kunne forstå, hvad man mente, når man rådgav dem til at uddybe hvorfor'er og hvordan - hv-spørgsmål kunne være en god idé, og så kunne man eventuelt lave sig en personlig regel, et princip, om at man ikke må svare ja eller nej på et spørgsmål, der stilles. Et godt eksempel på at man kan uddybe lidt i sin karakter er Liam Borzakov's "Interview din karakter"-emne, hvis man gerne vil ind i sin karakter. Og i stedet for bare at svare med ét definitiv svar, kunne man jo udforske dybderne - hvad er grundlaget for lige netop det her? Er det en dannet mening eller en, karakteren er blevet manipuleret til at have udefra af f.eks. sin far? Vi har jo alle en tendens til at inddrage vores omgivelser og bekendtskaber i vores skabelsesproces - det er det, man kalder inspiration - og jeg kan ikke se, hvorfor vores karakterer skulle have en fuldkommen anden indlæringsevne end os. Vi ser, vi kopiere, vi fortolker og mikser det med vores personlige urte, 'integritet'.
Alt det foregående var bare løs-skrivning, men min pointe er, at tråden her er en meget god ting at have som bogmærke. Specielt for mig, der har svært ved at slippe gamle, usunde vaner, og den står da også som et overvåget emne. Og hvis I undrer jer over, hvem der stemmer indlæggende op, så er det altså mig... ;3~

Med det sagt... jeg fornemmer lidt, at I er kommet videre, og det var egentligt også bare for min egen skyld og for at få noget closure på mit foregående svar. Jeg har jo læst det, og det gav jo god mening så at være sikker på, at I vidste jeg har fulgt med. Ikke at i behøver bliver forlegne eller få forbehold - dyb respekt til alle jer, der er åbne og ærlige og som deltager i diskussionen, enten med ord eller i tankerne. Virkelig. Det er et små-hårdt miljø, so be careful not to shut and/or shun anybody out or yourselves in!

Ha, det blev faktisk til en hel masse ingenting. I apologize! Også til dem, jeg har været på nakken af. It really was not my intention to be butthurt. Jeg ytre mig bare, og jeg elsker det! Jeg kan ikke gøre for det - det er Vie La Mort-kampgejst, der tager over indimellem!

På gensyn, hopefully and sincerely,
Ayde's Creator.

Gæst
Gæst

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen